بررسی بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون (مخصوص ایرانی ها)

اگر برای شما هم سوال شده است که سرمایه‌گذاری با 10 میلیون چطور است و کجا می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید؟ مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم تا با خیال راحت سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

بهترین سرمایه‌گذاری با 10 میلیون، چیزی است که مردم اغلب ارزشی برای آن در نظر نمی‌گیرند. احتمالاً شما نیز تاکنون با خودتان فکر نموده‌اید سرمایه‌گذاری کردن با پول کم سودی ندارد و اهمیت ویژه‌ای هم نخواهد داشت.

در این موقعیت ممکن است پولتان مصرف بشود و در خیلی موارد کالاهای بی‌دوامی بخرید که سودی برایتان میسر نشود. ولی مهم اینجاست که مشاهده کردن نتایج یک سرمایه‌گذاری بلند مدت این توانایی را دارد که نظرتان را به کلی عوض نماید.

گزینه نخست: سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار بورس و سهام

بازار سهام یکی از بازارهایی است که می‌شود سرمایه‌گذاری با 10 میلیون را در آن امتحان کرد. با مقدار کمتر از این‌ها هم می‌توانید وارد بازار شوید، مثلاً با چیزی مثل ۵۰۰ هزار تومان هم جایی برای شروع معامله شما وجود دارد، البته اگر تا حدودی از بازار ترس دارید و می‌ترسید درگیر ریسک آن شوید بهترم هست ابتدا با همین مبالغ شروع کنید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید: بازار سهام در بلند مدت در بیشتر مواقع سودآورترین بازار ممکن است و فقط در سه سال گذشته چیزی حدود ۱۲ برابر سود سهام داده است.

به این معنی که حتی با وجود کلیه ریزش‌هایی که در گذشته داشته است، اگر بلند مدت به بورس توجه بکنید، سودتان برآورد می‌گردد. به همین خاطر، اگر تمایل دارید که وارد بازار بورس بشوید، چندین نکته ویژه را به‌خاطر خود داشته باشید. برای آشنایی با 15 سهام بلند مدت به مقاله "اصول سرمایه گذاری بلند مدت در بورس" مراجعه نمایید.

 پیشنهاد سرمایه گذاری با 10 میلیون

  1. سهمی را در بازار برگزینید که ارزش داشته باشد. اگر شناسایی و دانش کافی در این زمینه نداشته باشید هم می‌توانید از کارشناسان حاذق بازار در کارگزاری‌ها کمک بگیرید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.
  2. با نوسانات بسیار کوچک، به سرعت فروشنده نباشید. بازار سهام فراوان است از پایین و بالا شدن قیمت‌ها. اگر یک سهم خریده‌اید که از بنیان آن اطمینان کافی را دارید، پس اصلاً نگران نباشید با کمی صبر، مزد انتظار خود را دریافت می‌کنید. این نکته خیلی مهم است که بدانید در بازار سهام نباید به هیچ وجه استرس داشته باشید چرا که صبر و حوصله حرف نهایی را می‌زند،
  3. اگر مهارت مورد نیاز در این زمینه ندارید، تلاش نمایید نخست آموزش لازم را ببینید. در کل، خوبی بازار سهام این هست که سود فراوانی دارد. نکته منفی بازار هم الزام بر آشنایی این نوع از بازار و همین طور ریسک موجود در بازار بورس است. به همین خاطر اگر مهارت و تخصص را درباره بازار بورس ندارید یا حس می‌نمایید از لحاظ اعصاب و روان دچار استرس فراوان می‌شوید و انرژی‌تان را می‌گیرد، انتخاب‌های دیگری حتی برای سرمایه‌گذاری با پول اندک برایتان موجود است.

گزینه دوم: بهترین سرمایه‌گذاری با 10 میلیون در صندوق‌ های سهام

برای افرادی که مهارت کافی برای شرکت فعال در بازار بورس ندارند، شاید صندوق‌ های سرمایه‌گذاری بهترین محیط برای فعالیت باشد. اگر قوم و خویش یا دوستتان که بازار را می‌شناسد جهت خرید یک دارایی از شما پول بگیرد و بیان کند که شما را هم در آن دارایی شریک می‌کند، چه پاسخی به آن شخص می‌دهید؟ خریداری نمودن صندوق‌های سهام در بازار نیز شبیه به همین کار است.

در این روش سرمایه‌گذاری، شما صندوق‌های سهام را می‌خرید و دیگر نیازی ندارید مستقیماً به بازار سهام وارد شوید.

چطور پولم را ۲۰ برابر کنم؟

پیشنهاد سرمایه‌گذاری با پول کم دردو صندوق معتبر ، صندوق آوای سهام کیان و صندوق آهنگ سهام کیان هستند. چیزی حدود ۴ سال از زمان بنیان‌گذاری صندوق آوای سهام کیان سپری می‌شود و در این زمان، این صندوق سرمایه‌گذاری ۲۱۴۸ درصد عایدی به همراهش داشته است.

یعنی اگر ۴ سال پیش ۵ میلیون تومان در صندوق ذکر شده سرمایه‌گذاری کرده بودید، الان این پول به چیزی بیشتر از ۱۰۷ میلیون تومان برایتان شده بود! حتما تعجب کرده‌ اید.

سرمایه گذاری با 10 میلیون

این نکته بیانگر این موضوع مهم است که با پول کم هم اگر به نحو شایسته‌ای سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید شاهد رشد سرمایه خود باشید.

گزینه سوم: بهترین سرمایه‌گذاری با 10 میلیون طلا و سکه بخریم؟

در موارد پیش گفتیم که سرمایه‌گذاری با پول کم نیز ممکن است. بی‌شک صندوق‌های سرمایه‌گذاری به همراه بازار بورس فاکتورهای مناسب و خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند ولی ریسک آن‌ها منجر می‌گردد برای همه افراد مناسب نباشند. بنا بر همین علت خوب است راه حل دیگری هم پیش پایتان بگذاریم. طلا از دیرباز به عنوان فاکتوری مناسب مورد توجه همگان قرار داشته است.

صرف نظر از این موارد به عنوان پیشنهاد سرمایه‌گذاری با پول کم ، خرید طلای گرمی معمولاً با اجرت همراه است که خودش قیمت را بالا می‌برد. سکه هم دچار حباب می‌گردد و نرخ آن اغلب بالاتر از ارزش حقیقی‌اش قرار می‌گیرد.

گزینه چهارم: بهترین سرمایه‌گذاری با 10 میلیون که می‌ توانید صاحب صندوق طلا شوید

صندوق‌های طلا نیز از موقعیت ‎های به‌صرفه برای سرمایه‌گذاری هستند که از سوی بسیاری از کارشناسان توصیه می‌شود. این نوع از صندوق‌ها بسیار شبیه به صندوق‌های سهامند ولی دارای برخی از تمایزات نیز هستند.

تصور کنید یکی از آشنایان شما بخواهد در طلا، سکه و بعضی دارایی‌های این چنینی سرمایه‌گذاری نماید. اگر این دوست یا آشنا به شما بگوید که با او در این سرمایه‌گذاری هم کاری کنید و شریکش بشوید، چه کار می‌کنید؟ شاید بزرگ‌ترین ویژگی خوبی که این صندوق‌ها از آن بهره‌مند هستند این باشد که با پول نه چندان زیاد هم می‌شود واردشان شد. مطالعه مقاله "معاملات طلا در بورس" می تواند مفید باشد.

گزینه پنجم: سرمایه‌گذاری در بانک

یکی از فاکتورهای مثبت بانک این هست که سرمایه‎ گذاری در این مورد با کمترین پول نیز میسر می‌شود. بانک‌ها اغلب برای اقشار مسن‌تر و سنتی‌ها جذاب‌اند. ولی در سال‌های گذشته اقبال برای آن‌ها بسیار کمتر از پیش شده است. علت آن هم این هست که تورم در کشور ما خیلی زیاد است. در سال‌های گذشته نیز تورم زیادتر از قبل شده است.

پیشنهاد سرمایه گذاری با پول کم

بی‌شک شما نیز این موضوع را احساس نموده‌اید که سود بانکی‌تان بسیار کمتر از تورم رشد نموده است و به احتمال زیاد از میزان آن رضایت کافی را ندارید. در اصل، علت استقبال اشخاص از بانک‌ها، توانایی سرمایه‌گذاری با پول کم و ریسک اندک در آن‌ها است. در مقاله "نرخ سپرده بانکی" به بررسی نرخ سپرده 16 بانک مختلف پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

گزینه ششم: سرمایه‌گذاری در صندوق‌ هایی با درآمد ثابت

در این بخش قرار است تا به سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی با درآمد به اصطلاح ثابت بپردازیم و ببینیم آیا قابلیت سرمایه‌گذاری با پول اندک را دارند یا خیر. این صندوق‌ها خطر خیلی اندکی دارند و سرمایه‌گذاری کردن در این صندوق‌ها برای افرادی که تمایل ندارند سرمایه‌شان (هر چقدر هم اندک باشد) در خطر باشد، مفید است.

صندوق‌های طلا یا حتی صندوق‌های بورسی سهام خیلی شبیه به این دست از صندوق‌ها هستند. تمایز آن‌ها در این است که این نوع از صندوق‌ها حجم وسیعی از سرمایه در اختیارشان را صرف خرید سپرده‌های بانک‌ها می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها در اوراق و سایر دارایی‌ها نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مقدار سودی که صندوق درآمد ثابت به شما می‌پردازد، در نسبت با بانک‌ها درصد بیشتری را می‌دهند اما ریسکشان در اصل برابر با هم است.

مورد هفتم: ارز های دیجیتال و رمز ارز ها برای سرمایه‌گذاری با پول کم

ارز دیجیتال یکی از فاکتورهایی است که جدیداً بین مردم مشهور شده است. این گزینه اغلب مواقع می‌تواند پول‌های خرد و سرمایه‌های اندک را به خودش جلب نماید. با این وجود، چندین ایراد در این زمینه موجود است. یکی این هست که اندوخت سرمایه در این ارزها نیاز به آشنایی با این دست از بازارها و همچنین پیچیدگی‌های موجود در آن دارد.

اضافه بر این، ریسک این بازارها بسیار بسیار زیاد است. به همین خاطر هرچند سرمایه گذاری در بازار ارز در هر بخشی مفید و ارزشمند است، ولی ما این را هم خاطر نشان می‌کنیم، اگر تخصص و دانش کافی در این امر را ندارید، وارد نشوید. در غیر این صورت میزان زیان و ضرری که محتمل می‌شوید به هیچ وجه مشخص و حساب کردنی نیست.

و در آخر ...

هیچ وقت هیچ مقداری از سرمایه‌گذاری با پول کمی که دارید را دست کم نگیرید. شاید بپرسید که مثلاً سرمایه‌گذاری با 10 میلیون چطور است و کجا می‌توانم سرمایه‌گذاری کنم؟ جواب ما به شما این است که چندین گزینه برای سرمایه‌گذاری با پول کم وجود دارد. احتمال دارد این متن دیدگاهتان را نسبت به سرمایه‌گذاری با پول کم در موارد متعدد عوض نماید.

کد خبر 433759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =