بهترین نرخ سپرده بانکی بین ۱۶ بانک برای کدام است؟

نرخ سپرده بانکی چقدر است؟ کدام بانک‌ها بهترین نرخ سپرده بانکی با بیشترین سود ممکن در طول یک سال را در اختیارن مشتریان خود قرار می‌دهند؟ بهترین بانک از لحاظ نرخ سپرده گذاری برای افزایش سرمایه در طول یک سال کدام است؟ این‌ها همگی سوالاتی است که قرار است تا انتهای مقاله به آن‌ها پاسخ بدهیم.

بیشترین سود سپرده بلند مدت بانک ها

اگر قصد سپرده گذاری در بانک را دارید و به دنبال بهترین بانک برای سپرده گذاری و بیشترین سود بانکی در سال 1400 (بهترین سود بانکی ۱۴۰۰) و بالاترین نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۰ می گردید باید بگوییم هم اکنون بیشتر بانک‌ها اغلب دارای حساب سپرده یک‌ ساله هستند و تفاوت زیادی هم در جزئیات این سپرده گذاری و آیتم‌های این سپرده‌ها برای سرمایه گذاری وجود ندارد و توانایی واریز وجه هم در طول یک سال به هیچ وجه ممکن وجود ندارد.

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود در کشور، جدول بیشترین سود سپرده بلند مدت ما نیز در طول زمان مدام به‌روزرسانی و آپدیت می‌شوند. تفاوت عددهای سود در بعضی از این شعبه‌ها، به خاطر نرسیدن بخشنامه تغییرات یا به عبارت دیگر تعلل در اجرای دستورات رسیده است. ولی به هر حال تغییرات سود قطعی است و به زودی شامل کلیه بانک‌ها در سراسر کشور می‌شود. در ادامه مقاله جدول بیشترین سود سپرده بلند مدت را آورده ایم.

آیا نظر بانک ها درباره بیشترین نرخ سپرده بانکی عوض می‌شود؟

هیچ بعید نیست که به مرور زمان و با بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور در ادامه سال ۱۴۰۰، بانک‌ها از این تصمیم خود درباره نرخ سپرده بانکی کوتاه بیاییند و حتی برای جذب سرمایه بیشتر و رقابتی شدن بازار بین رقبا، نرخ سود را در ادامه سال افزایش دهند. همان طوری که در حال حاضر هم هنوز بعضی از بانک‌ها این تصمیم جدید را به شعبه‌های در اختیارشان ابلاغ نکرده‌اند یا حتی ممکن است نرخ شکست را هم به نحوی مشخص نکرد باشند.

اما باتوجه به سقوط بازار بورس و کاهش حجم معاملات و بحرانی شدن وضعیت در این بازار، امکان این وجود دارد که دوباره اقبال به سمت بانک‌ها از طریق چرب کردن سیبیل نرخ سپرده بانکی اتفاقی باشد که بتوان سرمایه در گردش مردم را تا حدودی کنترل کنند. از سویی هم باز به دلیل بحرانی شدن بازار بورس و کاهش قدرت نهادهای مالی بورس و از بین رفتن اطمینان مردم به دلیل دستکاری های مکرر در بورس، به یکباره بدون هیچ افزایش سودی شاهد خروج پول از بورس به سمت بانک‌ها باشیم. در ادامه مطلب به پرسش سود سپرده کدام بانک بیشتر است (سود بانکی کدام بانک بیشتر است) پاسخ خواهیم داد تا بتوانید بهترین سود بانکی (بیشترین نرخ سود بانکی) را دریافت کنید.

سود نرخ سپرده بانکی

البته تمامی این نظرها و گفته‌ها درباره مبالغ معمول کنونی است اما در حالتی ‌که رقم سرمایه‌گذاری شما هنگفت و میلیاردی باشد، می‌توانید با مذاکره نمودن و گفت و گو با مدیران بعضی از مؤسسات مالی و بانک‌ها از سود ترکیبی و زیادتری بهره‌مند شوید. هر چند که شاید به اندازه سود مرکب در بورس نباشد اما با توجه به وضعیت فعلی می تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه شما باشد.

بیشترین سود سپرده بلند مدت بانک ها

حداقل موجودی سقف سود سود نام سپرده
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده آینده‌ ساز بانک آینده
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک اقتصاد نوین
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک توسعه صادرات
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک سامان
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک سرمایه
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک شهر
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک مسکن
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک پارسیان
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک رفاه کارگران
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک سپه
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک سینا
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک صادرات
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلندمدت بانک صنعت و معدن
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک ملت
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک ملی
۵۰۰,۰۰۰ تومان ۱۸ ٪ ۱۶ ٪ سپرده بلند مدت بانک پاسارگاد

آیا سود سپرده‌ های بلند مدت قدیمی تغییر می‌کند؟

این مهم‌ترین سوالی است که این روزها اغلب بسیاری از افراد را نگران کرده که آیا سپرده‌هایی که به بانک‌های واگذار کرده‌اند، با این تصمیم جدید بانکی محاسبه خواهند شد؟ نکته در این جاست که تصمیم بیشتر بانک‌ها برای بازگشت مجدد به نرخ سودهای کمتر از ۲۰ درصد سالیانه، عطف ‌به ‌ماسبق نمی‌شود. سپرده‌های بلندمدت اغلب یکساله هستند و بانک‌ها وظیفه دارند تا پایان سال قراردادی‌شان، همان سود پیشین را مبنای پرداخت خودشان حساب می‌کنند و فقط حساب‌های تازه‌ای که از ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته به بعد باز شده‌اند، با نرخ سود سال گذشته محاسبه می‌گردند.

کدام بانک‌ ها کمترین نرخ سپرده بانکی را دارند؟

بیشترین نرخ سپرده بانکی

اکنون که به خوبی می دانید سود کدام بانک بیشتر است (کدام بانک برای سپرده گذاری بهتر است) لازم است به سراغ کمترین سود بانکی نیز برویم .هم اکنون و طبق اعلام شعب کلیه بانک‌های سراسر کشور، بانک‌های مسکن، انصار، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، صنعت و معدن، مهر اقتصاد و پست ‌بانک هیچ‌گونه طرح و برنامه مدون خاصی جهت پرداخت سقف سود سپرده را در اختیار خود ندارند و سپرده‌های بلندمدت هم اغلب به صورت یک‌ساله تمامی این بانک‌ها با نرخ سود ۱۵ درصد می‌توانند افتتاح بشوند.

‏سپرده‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند؟

امسال در بودجه عمومی کشور به نوعی سال مالیات مطرح شده است و این سوال نیز مطرح می‌گردد که شایعه پیشین تعلق گرفتن مالیات به سپرده‌های بلندمدت بانکی در سال جاری به چه شکلی اجرایی می‌شود یا این که قرار است این شایعه همچنان بالای سر سپرده‌گذاران قرار بگیرد و هر فردی که بیشترین سود سپرده بانکی را بین همه گرفته بایستی بیشتر مالیات بدهد یا خیر؟ رئیس سازمان امور مالیاتی در باره بیشترین سود سپرده بانکی که دغدغه مهمی است گفته بود: مالیات، سیستم بانکی را مجبور به تمکین از اخذ سود ۱۵ درصدی از سپرده‌ها کرده است.

حالا که نرخ حقیقی سود سپرده‌ها به شکل منفی است، گرفتن مالیات بر بیشترین سود سپرده بانکی به هیچ عنوان موضوعیت ندارد و سازمان مالیاتی نیز برنامه‌ای در زمینه بالاترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ ندارد.» هنگامی که میزان نرخ سپرده بانکی، فاصله خیلی زیادی با نرخ تورم دارد، در اصل افزایش درآمد به هیچ وجه رخ نمی‌دهد که سازمان مالیات کشور هم بخواهد از بالاترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ مالیات دریافت کند!

نرخ سود گواهی سپرده بانک‌ ها چقدر است؟

اگر این سوال در ذهن شما هم مطرح شده است که سود سپرده گذاری کدام بانک بیشتر است ؟ باید بگوییم بانک‌های صادرات، سپه و ملت در کنار افتتاح حساب کوتاه‌مدت و بلندمدت، هم اکنون توانایی صدور اوراق گواهی سپرده را هم برای مشتریانشان ایجاد کرده‌اند. اوراق گواهی سپرده صادرات با سودی بالغ بر ۲۰ درصد و نرخ شکست ان هم چیزی حدود ۱۰ پیش از شش ماه و ۱۴ ماه پس از ۶ ماه و اوراق گواهی سپرده در بانک ملت و اوراق گواهی سپرده در بانک سپه با سود ۱۸ درصد و نرخ شکست این دو بانک هم با ۱۰ درصد پیش از یک سال، عرضه می‌گردند. نکته اصلی و ویژه این که در صورت پر شدن سقف صدور، توانایی عرضه اوراق اغلب برای همه مشتریان بانک در شعبات گوناگون وجود ندارد.

نرخ شکست سود اوراق بانک
قبل از موعد یک‌ساله نرخ شکست ۱۰ درصد ۱۸ صادرات
قبل از موعد یک‌ساله نرخ شکست ۱۰ درصد ۱۸ ملت
قبل از موعد یک‌ساله نرخ شکست ۱۰ درصد ۱۸ سپه

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری بهتر است یا سپرده‌ های بلندمدت؟

امیدواریم تا اینجای مطلب جواب سوال سود سپرده گذاری کدام بانک بیشتر است را گرفته باشید و بهترین بانک برای سپرده گذاری را انتخاب کرده باشید اما ذکر این نکته لازم است که هنگامی که برای افتتاح سپرده به شعب گوناگون این بانک‌ها مراجعه می‌کنید تا بهترین سپرده بانکی پر سود باز نمایید و اغلب مواقع هم به فکر بیشترین سود سپرده در بانک مورد نظرتان هستید، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری در اغلب مواقع یکی از پیشنهادهایی است که با آن رو به رو می‌شوید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بانک‌ها اگرچه اغلب سود ثابتی را برای مشتریان خود پیش‌بینی نمی‌کنند ولی به طور معمول در پرداخت سود ماهیانه رقابت بسیار سختی و تگانگی با سود سپرده‌های بانکی دارند و در تلاش مضاعف هستند و سعی می‌کنند تا جایی که می‌شود از سقف سود سپرده‌ها سبقت بگیرند! با بررسی اجمالی میانگین سود پرداختی یک‌ساله صندوق‌ها که اغلب در مسیر توسعه اقتصادی هستند، می‌توانید سوددهی آن‌ها را با سود ثابتی که نرخ بهترین سپرده بانکی یک‌ساله ( به صورت راکد و خلاف توسعه اقتصادی مدام رشد می‌کنند و بالا می‌روند) برای شما تعیین می‌کنند، مقایسه نمایید.

و در آخر.....

حالا که به خوبی می دانید سود سپرده کدام بانک بیشتر است (کدام بانک سود بیشتری میدهد) و بیشترین سود بانکی متعلق به کدام است و بالاترین نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۰ چقدر است باید گفت اکنون بیشتر بانک‌ها اغلب دارای حساب سپرده یک‌ ساله هستند و تفاوت زیادی هم در جزئیات این سپرده گذاری و آیتم‌های این سپرده‌ها برای سرمایه گذاری وجود ندارد و توانایی واریز وجه هم در طول یک سال به هیچ وجه ممکن وجود ندارد. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود در کشور، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما نیز در طول زمان مدام به‌روزرسانیی و آپدیت می‌شوند.

میزان نرخ سپرده بانکی

تفاوت عددهای سود در بعضی از این شعبه‌ها، به خاطر نرسیدن بخشنامه تغییرات یا به عبارت دیگر تعلل در اجرای دستورات رسیده است. ولی به هر حال تغییرات سود قطعی است و به زودی شامل کلیه بانک‌ها در سراسر کشور می‌شود. بانک‌های صادرات، سپه و ملت در کنار افتتاح حساب کوتاه‌مدت و بلندمدت، هم اکنون توانایی صدور اوراق گواهی سپرده را هم برای مشتریانشان ایجاد کرده‌اند.

همچنین هیچ بعید نیست که به مرور زمان و با بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور در ادامه سال ۱۴۰۰، بانک‌ها از این تصمیم خود درباره نرخ سپرده بانکی کوتاه بیاییند و حتی برای جذب سرمایه بیشتر و رقابتی شدن بازار بین رقبا، نرخ سود را در ادامه سال افزایش دهند.

کد خبر 432522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =