ارزهای دیجیتال تا تبدیل شدن به ارز ذخیره راه زیادی دارند

معاون واحد بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین المللی پول عقیده دارد دنیا ارزهای دیجیتال هنوز تا تبدیل شدن به ارز ذخیره راه زیادی دارند.

 به گزارش صدای بورس، توماسو مانچینی گریفولی، معاون واحد بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین المللی پول عقیده دارد دنیا با بیش از یک ارز ذخیره با ثبات‌تر خواهد بود.

 وی در کنفرانس سالانه کوین دسک که متخصصان و تاثیرگذاران ارز مجازی و صنعت مالی دنیا را گردهم می‌آورد با این سوال مواجه شد که آیا ارز دیجیتال بانک مرکزی چین می‌تواند تهدیدی برای سلطه دلار به عنوان ارز ذخیره دنیا باشد.

 مانچینی در پاسخ به این سوال گفت:« به نظر من، این مورد به دلار آمریکا مربوط نمی‌شود. این بحث وجود دارد که دنیا با وجود چندین ارز ذخیره، ثبات مالی بیشتری خواهد داشت. بنابراین از نظر بین‌المللی وجود بیش از یک لرز ذخیره اتفاق خوبی برای صنعت مالی دنیاست».

 وی اضافه کرد دنیا همین حالا هم بیش از یک ارز ذخیره دارد: دلار، یورو و ین ژاپن.


بیشتر بخوانید:

ریزش بورس فرصتی مغتنم برای اصلاح پرتفوی


 مدیرعامل بانک تسویه بین الملل در ماه مارس گفت چین با انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هیچ برتری نسبت به دلار آمریکا نخواهد داشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، یک ماه بعد اظهار داشت شتاب چین برای راه‌اندازی یوان دیجیتال، دلار را وارد یک رقابت بر سر ارزهای مجازی نمی‌کند.

 مانچینی همچنین گفت سرمایه‌های مجازی هنوز آنقدر بزرگ نشده‌اند که باعث به خطر افتادن ثبات مالی شوند.

 وی عقیده دارد با وجود اینکه ارزهای مجازی طی دوره کوتاهی ایجاد می‌شوند، ولی این لزوما آنها را تبدیل به کاندیداهای خوبی به عنوان ارز ذخیره دنیا نمی‌کند. ارز ذخیره دنیا باید یک ارزش نسبتاً ثابت داشته باشد ولی سرمایه‌های دیجیتال بسیار بی‌ثبات هستند و بیشتر به منابعی برای سرمایه‌گذاری شبیه اند تا پول.

منبع: تسنیم

کد خبر 433430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =