ریزش بورس فرصتی مغتنم برای اصلاح پرتفوی

سهامداران باید به این موضوع مهم توجه کنند که چه با ضرر و چه با سود باید نسبت به اصلاح پرتفوی خود با دقت بالا اقدام کنند.

صدای بورساحمدرضا صباغی؛ با توجه به تداوم ریزش بورس در شرایط کنونی، سهامداران از این فرصت مغتنم می‌توانند برای اصلاح پرتفوی خود استفاده کنند و نباید از سهم‌های منفی ترسی داشته باشند.

مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در شرایطی که شاهد ریزش بورس هستیم برای سهامداران مختلف به منظور خروج از بازار سرمایه نمی‌توان نسخه واحد پیچید،گفت: بعضی از سهامداران منابع مالی خوبی دارند که می‌توانند به بورس تزریق کنند تا به نوعی اصلاح پرتفوی خود را رقم بزنند اما اگر سهامدارانی نیاز واقعی به پول خود دارند که مشکلات مالی خودشان را برطرف کنند باید حتی با ضرر هم شده از بازار سرمایه خارج شوند.

دلبری با بیان اینکه در شرایط کنونی گزارش‌های مالی خوبی از سهم‌های مختلف منتشر می‌شود،گفت: انتشار این گزارش‌های مالی مثبت نشان از آینده درخشان بورس دارد.

وی افزود: اگر نرخ دلار بین ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان تا پایان سال جاری باشد و بهای جهانی فلزات بین ۲۰ تا ۴۰ درصد رشد کند به طور قطع شاخص بورس به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهد رسید

دلبری اضافه کرد: سهامداران باید به این موضوع مهم توجه کنند که چه با ضرر و چه با سود باید نسبت به اصلاح پرتفوی خود با دقت بالا اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور کلی شرایط بورس در سال جاری بهتر از سال گذشته است و نباید نزول شاخص بورس را ملاک قرار دارد بلکه باید به گزارش های مالی شرکت‌ها و سهام‌ها نگاه کرد.

 وی به آثار نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری بر بورس اشاره و افزود: تا زمانی که انتخابات برگزار و دولت جدید مستقر شود بازار سرمایه در رکود قرار می گیرد.

دلبری گفت: رونق مجدد بورس می‌تواند از جنس تزریق نقدینگی باشد و پول مجدد به بازار تزریق  شود و اگر شاهد رونق تولید در شرکت‌های بازار سرمایه باشیم گزارش‌های مالی بهتری را از شرکت‌ها خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:

خرید واحدهای طرح ملی مسکن به‌صرفه نیست


این کارشناس بازار سرمایه تصریح‌کرد: با توجه به تداوم ریزش بورس در شرایط کنونی، سهامداران از این فرصت مغتنم می‌توانند برای اصلاح پرتفوی خود استفاده کنند و نباید از سهم‌های منفی ترسی داشته باشند.

وی افزود: درشرایط کنونی با توجه به اینکه نمی‌توان پیش‌بینی درستی از اقتصاد کشور داشت باید درصدی از منابع مالی را در سپرده‌های بانکی و درصدی را در بازارهای سرمایه ، طلا و ارز،خودرو و مسکن سرمایه گذاری کرد تا افراد دچار زیان‌های مالی سنگین نشوند.

دلبری اضافه کرد: اگر فرد سرمایه‌گذار پررسیک باشد در شرایط کنونی سهام بیشتری در پرتفوی خود ذخیره و نگهداری می‌کند  و اگر ریسک کمتری داشته باشد این فرد باید در بازار طلا، ارز، مسکن و یا خودرو سرمایه گذاری کند تا زیان مالی نبیند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌ها در فرودین‌ماه سال جاری نشان از این واقعیت دارد که میزان فروش سهام نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۳ برابر شده است. از سوی دیگر گزارش مالی در فصل پاییز سال ۱۳۹۹میزان حاشیه سود را حدود ۲ برابر بیشتر از پاییز سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که وقوع این اتفاق نوید بخش این است که گزارش های فصلی خوبی را در بهار و تابستان امسال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ریزش بورس فرصتی مغتنم برای اصلاح پرتفوی است، افزود: اگر فرد پرریسک بخواهد در شرایط کنونی سهامی را خریداری کند بهتر است تا سهم‌های دلاری همچون سهام شرکت پتروسیمی، فلزات، معادن، پالایشگاه و هلدینگ‌ها را خریداری کند تا آینده روشنی در بازار سرمایه داشته باشد.

کد خبر 433389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =