قرار گرفتن در جمع پربازده‌ترین‌های «مختلط و درآمدثابت»

 استراتژی های صندوق های سرمایه‌گذاری در سهام سرمایه گذاری در سهام EPS محور و ایجاد Capital gain است که همواره بازدهی بالاتری از شاخص را برای سرمایه گذاران خود کسب کرده است.

شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در بهمن ۱۳۹۳، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار تهران اخذ کرده و در حال حاضر مدیریت پنج صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل
صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل در نیمه خردادماه ۱۳۹۰ تأسیس شده و مدیریت این صندوق از نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۷ بر عهده شرکت سبدگردان پاداش سرمایه است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته با افتی ۶/۴ درصدی، اکنون به ۸۵۷ میلیارد ریال رسیده است. مدیران صندوق، سهمی ۶۵ درصدی از پرتفوی صندوق را به بازار سهام و به‌خصوص گروه‌های‌ «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» اختصاص داده‌اند و سپرده‌گذاری در بانک و بازار بدهی به ترتیب با سهمی ۱۸ و ۱۶ درصدی، در اولویت بعدی سرمایه‌گذاری قرار گرفته است. همسو با افت سطح بازدهی سالانۀ تمام صندوق‌ها در پی اصلاح سنگین بازار سهام، این صندوق با کسب ۲۷ درصد بازدهی در ۳۶۵ روز اخیر، همچنان در جمع پربازده‌ترین صندوق‌های مختلط بازار قرار دارد.

صندوق پاداش سرمایه بهگزین
ابتدای دی‌ماه ۱۳۹۴، اولین صندوقِ این مجموعه، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق پاداش سرمایه بهگزین در یک‌سال گذشته با رشدی ۱۱۲ درصدی در مرز ۱۰۶۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. با توجه به ماهیت صندوق‌های با درآمد ثابت، بازار سهام و در صدر آن، گروه‌ «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» تنها سهمی ۳ درصدی از پرتفوی این صندوق را به خود اختصاص داده‌اند و مدیران سرمایه گذاری صندوق پاداش سرمایه بهگزین به ترتیب بیشترین سرمایه‌گذاری را در اوراق با درآمد ثابت و سپردۀ بانکی داشته‌اند. این صندوق با کسب حدود ۳۴ درصد بازدهی در یک‌سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی داشته و جزو پربازده‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت بازار به حساب می‌آید.

صندوق پاداش سرمایۀ پارس
حدود ۵ سال پیش، سبدگردان پاداش سرمایه برای مشتریان ریسک‌پذیر خود نیز صندوقی سهامی تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق پاداش سرمایه پارس در یک‌سال گذشته، باوجود نوسانات بالا در طی سال، بدون تغییر خاصی نسبت به ۳۶۵ روزِ گذشتۀ خود همچنان در مرز ۹۰۰ میلیارد ریال است. بخش اصلی پرتفوی این صندوق، با سهم ۹۶ درصدی به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» اختصاص یافته است. همسو با ریزش سنگین بازار سهام در ۱۰ ماه گذشته و افت شدیدِ سطح بازدهی سالانۀ صندوق‌های سهامی، بازدهی ۳۶۵ روزِ اخیر این صندوق حدود ۱۰ درصد بوده است. اما در افقی بلندمدت، بازدهی تجمعی و سود مرکب این صندوق از ابتدای تأسیس تا کنون، ۹۳۹ درصد بوده که این رقم برای پنج سال، عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران
با توجه به عملکرد شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در مدیریت صندوق های سرمایه گذاری، از ابتدای سال ۱۴۰۰ مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران به شرکت سبدگردان پاداش محول شد تا سرمایه‌گذاران این صندوق از منافع حداکثری بهره مند شوند. این صندوق از نوع سهامی است. دارایی آن ۳.۲۹۰ میلیارد ریال و بازده آن از زمان انتقال مدیریت به شرکت سبدگردان پاداش سرمایه ۱.۱۱- درصد بوده در حالی که بازده بازار سرمایه در آن بازه ۴.۳۲- درصد می باشد که این خود نشان از عملکرد خوب شرکت سبدگردان پاداش سرمایه در مدیریت صندوق های سرمایه گذاری است.

اختصاصی بازارگردانی پاداش پشتیبان پارس
صندوق بازارگردانی پاداش پشتیبان پارس جوان‌ترین عضو مجموعۀ سبدگردان پاداش سرمایه است که بررسی روند تغییر خالص ارزش دارایی‌های آن، حاکی از رشدی ۱۲۷ درصدی، طی یک‌سال اخیر است. این صندوق بازارگردانی در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۴ درصد بازدهی محقق ساخته که در نوع خود قابل توجه است.

قرار گرفتن در جمع پربازده‌ترین‌های «مختلط و درآمدثابت»

  • شفافیت:

بازدهی بالاتر از شاخص

استراتژی های صندوق های سرمایه‌گذاری در سهام تحت مدیریت شرکت سبدگردان پاداش سرمایه به‌صورتی است که با سرمایه گذاری در سهام EPS محور و بزرگ بازار سرمایه و ایجاد Capital gain و در نهایت نظارت مستمر و پویا بر پرتفوی سرمایه گذاری، همواره بازدهی بالاتری از شاخص را برای سرمایه گذاران خود کسب کرده است.


پرداخت سود ماهانه به‌صورت روز شمار به سرمایه گذاران از اولویت های مدیران این صندوق است که این امر با سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت عموما دولتی و سرمایه گذاری در سپرده های بانکی و بخش کوچکی از سرمایه گذاری در سهام EPS محور باعث شده سودی بالاتر از نرخ بهره بانکی برای سرمایه گذاران محقق شود.

در صندوق سرمایه گذاری مختلط نیز مدیریت صندوق با توجه به نوع صندوق تصمیم گرفته اند که با مدیریت بهینه و پویای پرتفوی و تخصیص بخشی از آن به اوراق بهادار با درآمد ثابت باعث ایجاد پوشش ریسک شده و بخشی دیگر از پرتفوی به سهام EPS محور و گاها سهامی با توانایی رشد سریع تر اختصاص یابد تا هنگام صعود بازار سرمایه کسب بالاترین بازدهی برای سرمایه گذاران امکان‌پذیر باشد.

  • پوریا تسلیمیان - مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان پاداش سرمایه

    منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۰۰

کد خبر 433250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =