۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
دلار هم ثبات ندارد

شاخص دلار در حال از دست دادن کانال ۹۰ واحدی است.

به گزارش صدای بورس، مازن عیسی، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه تیدی سکیوریتیز گفت: نگرانی از اوج گیری تورم یکی از اصلی ترین عواملی است که جلوی رشد بیشتر دلار را گرفته اما دلار در مقطع فصلی فعلی دارای پشتوانه های بنیادی خوبی برای صعودی شدن است.

در صورتی که بازدهی اوراق قرضه روی مدار نزولی قرار گیرد، دلار حرف های زیادی برای گفتن در برابر ارزهای امن تر خواهد دشت. موضع فعلی بانک مرکزی ادامه سیاست های حمایتی است که در برابر رشد دلار عاملی بازدارنده محسوب می شود. 

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۱۸۰ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۸ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:
۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد بورس چه می گویند/ وعده های بورسی تخیلی نامزدهای انتخاباتی


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۱۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۸ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۵ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۰۹.۱۱۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۳۸ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 433107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =