این هفته، اقبال سهامداران به گروه پالایشی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به افزایش دامنه نوسان و کاهش حجم مبنای بازار از روز شنبه می توان انتظار داشت تا انتهای هفته آینده، تعداد سهم های دارای صف فروش به تدریج کمتر شده و شاهد افزایش نقدشوندگی بازار باشیم.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازار سرمایه بعد از مدت ها هفته گذشته را با خوشی به پایان برد تا فعالان بازار با توجه به نزدیکی مجامع منتظر روزهای خوب برای بازار باشند.

محمد رضانژاد، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند بازار در هفته پیش رو گفت: در هفته آینده، انتشار گزارش فصل زمستان را خواهیم داشت که می تواند موتور محرک رشد بورس در هفته های آتی شود.

وی افزود: متوسط نرخ دلار و شاخص کامودیتی در زمستان سال ۹۹ به ترتیب ۲۳ هزار تومان و ۷۶ واحد بود که نسبت به زمستان سال ۹۸ رشد به ترتیب ۸۰ و ۲۰ درصدی را تجربه کرده است و همین امر منجر به رشد بیش از صد در صدی سود شرکت های بورسی و فرابورسی در زمستان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸  شده و کاهش نسبت پ بر ای بازار از ۱۰ واحد به کمتر از ۸ واحد خواهد شد.

رضانژاد در مورد عوامل تاثیرگذار بر روند بازار هفته آتی عنوان کرد: تحولات حوزه انتخابات ریاست جمهوری، قیمت جهانی کالاها و نرخ دلار، دیگر عوامل موثر بر بازارسرمایه در هفته آتی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:
ناامیدی سهامداران از گروه خودرویی ادامه دارد


این کارشناس بازارسرمایه در خصوص صنایع پیشرو در بازار هفته آینده بیان کرد: گروه پالایشی، گزارش‌های بهتری از گروه های بازار منتشر کرده و پی بر ای این گروه به کمتر از ۷ افت خواهد کرد که می‌توانند پیشرو بازار در هفته جاری شوند. همچنین دیگر گروه های کامودیتی محور بازارسرمایه نیز با انتشارات گزارش ها، با اقبال فعالان مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: شرکت های دارویی، تایر و... نیز گزارش های جذابی برای ارائه دارند. در این میان نمادهای گروه بانکی تا حدی به وضعیت و نحوه بازگشایی نماد وبملت گره خورده‌اند. گروه خودرویی همچنان معاملات کم رمقی را در انتظار دارند و با توجه به افزایش دامنه نوسان و کاهش حجم مبنای بازار از روز شنبه می توان انتظار داشت تا انتهای هفته آینده، تعداد سهم های دارای صف فروش به تدریج کمتر شده و شاهد افزایش نقدشوندگی بازار باشیم.

کد خبر 432924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =