آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۱۲۱) نکاتی درباره ورود به بورس ایران برای تازه کاران

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد.

نکاتی درباره ورود به بورس ایران برای تازه کاران

به گزارش صدای بورس، ورود به بورس ایران در ظاهر کار آسانی است چون با دریافت کد سهام داری  و ثبت نام در یک کارگزاری، می شود سرمایه گذاری را شروع کرد اما برای اینکه بتوانیم سرمایه مان را به خوبی مدیریت کنیم باید درباره بازار بورس اطلاعات داشته باشیم تا اصطلاحا بی گدار به آب نزنیم. اگر بدون اطلاع و آموزش بورس کافی وارد خرید و فروش سهام بشویم احتمال اینکه شکست بخوریم خیلی زیاد است.

بعضی از افراد با تصورات اشتباه نسبت به بورس ایران وارد این بازار می شوند و متاسفانه  سرمایه شان را از دست می دهند. این مقاله درباره همین تصورات اشتباه و راهکارهای حفظ سرمایه برای تازه واردان است.

تصورات نادرست درباره ورود به بورس ایران

تصورات و توقع ما برای سرمایه گذاری در هر بازاری باید منطقی باشد. بعضی وقت ها ناآگاهی از شرایط بازار و یا اطلاعات ناقص و کم باعث می شود تا نگاه ما درست شکل نگیرد و دید کاملا متفاوتی از ماهیت اصلی بورس داشته باشیم. مثلا یکی از دوستان و یا اقوام ما در معامله ای سود خوبی به دست آورده است و ما با شنیدن این موضوع با خودمان این برداشت را داشته ایم که معامله و کسب سود در بورس کار آسانی است و همه سرمایه گذاران در بورس سود بالایی به دست می آورند.


بیشتر بخوانید:

بازار دیگر لیدر ندارد


با ورود به بورس ایران می شود یک شبه پولدار شد

این تصور اشتباه و رایج تقریبا همه ی افراد تازه وارد به بازار بورس است. این افراد چون تجربه کافی ندارند تصور می کنند که با سرمایه گذاری در کوتاه مدت می شود سود زیادی به دست آورد و برای همین توقع شان از سرمایه گذاری در بورس خیلی بالاست. در صورتی که اگر بدون آموزش و آگاهی از شرایط بازار وارد این گود بشویم حتما ضرر می کنیم.

برای سرمایه گذاری کافی است سیگنال خوب داشته باشیم

هستند افرادی که فکر می کنند استفاده از سیگنال هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود و یا از طریق یکی از اطرافیان می رسد، موفقیت شان را تضمین می کند. واقعیت این است که اگر تنها با تکیه بر این نوع سیگنال‌ها بخواهیم سرمایه گذاری کنیم ریسک بالایی را به جان خریده ایم. باید بدانیم که خیلی از سیگنال ها ممکن است اشتباه باشند.

 گاهی تبلیغ برای یک «نماد» شایعه بعضی افراد سودجو است که می خواهند با ورود سرمایه‌های بزرگ به سهم مورد نظرشان قیمت سهم را بالا ببرند و زمانی که به قیمت بالایی رسید، سهام خودشان را بفروشند. متاسفانه این افراد تنها به سود شخصی خودشان فکر می کنند.

برای تحلیل درست بازار باید از سایت های معتبر و مرجع که زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند اطلاعات دریافت کرد و نباید بدون شناخت و آگاهی به تحلیل ها و نظرات افراد غیر کارشناس اعتماد کرد. سایت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایت رسمی بورس تهران از معتبر ترین منابع موجود هستند.

منبع: سیگنال

کد خبر 432601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =