دلیل وقت کشی سران قوا برای اصلاح قیمتی خودرو چیست؟/ سران قوا بخوانند

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: اصلاح قیمتی خودرو چرا اجرایی نمی‌شود؟

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ کلیات طرح خودرو بورسی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. روح الله ایزد خواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده کارگروه خودرو این طرح را بیش از ۹ ماه و در زمانی که قیمت خودرو با دلار ۴۰ هزار تومانی معامله می‌شد، در حال پیگیری است.

افزایش تیراژ خودروسازان با بسته پشتیبانی تولید| ظرفیت مازاد قطعه‌سازی فعال می شود

برخی کارشناسان با انتقاد به قیمت گذاری دستوری خودرو، معتقدند خودرو در هیچ کشوری در بورس عرضه نمی‌شود، بازار خودرو  باید در سازکار بازار آزاد به قیمت تعادلی برسد و طرح خودرو  بورسی در مجلس بی معناست.

 آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در ارتباط با تحولات بازار خودر و به صدای بورس بیان کرد: 

آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در ارتباط با تحولات بازار خودر و به صدای بورس بیان کرد: حضور نمایندگان مجلس جدید با بحران افزایش قیمت دلار و خودرو همراه بود. کمیته خودرو در مجلس به دنبال سامان دادن به وضعیت بازار خودرو بر آمد و کلیات طرح خودرو بورسی در مجلس تصویب شد.

وی افزود:‌ قرار بر این است که عرضه خودرو در بورس کالای ایران  به منظور کشف قیمت محصولات خودرویی انجام شود که تنها درصدی از خودروهای پر تیراژ  در بورس کالا عرضه خواهند شد.


بیشتر بخوانید:
طنازی کاربران برای مصوبات دهقان دهنوی
دانش فنی تحلیلگران به کمک بازار سرمایه می‌آید


محبی نژاد با اشاره به اهمیت موضوع زمان در بازار خودرو افزود: قیمت خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه تفاوت زیادی دارد به عنوان مثال خودرو شاهین درب کارخانه 267 میلیون تومان و در بازار آزاد بیش از 450 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. 

 دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور افزود: نهاده ها های تولید گران شده است و  قیمت کارخانه‌ای خودرو لاجرم گران خواهد شد، نظام قیمتی باید اصلاح شود، با اصلاح قیمتی تقاضای سوداگری از بین می رود، تفاوت قیمتی بین کارخانه و بازار به حداقل می رسد، خودروسازان و قطعه‌سازان سودآور شده و سرمایه‌ها به سمت سهامهای بورسی خودرویی حرکت می کنند.

سران قوا وقت کشی نکنند

وی با بیان اینکه سران قوا نباید وقت کشی کنند، تصریح کرد: طرح جهش تولید و آزاد سازی قیمت خودرو در جلسه سران قوا بیش از 6 ماه در حال پیگیری است امانتیجه ای در بر نداشته، بررسی عملکرد مسئولان نشان از تعلل دارد. مسئولان نباید وقت تلف کنند و  برای قیمت گذاری باید هرچه زودتر تصمیم اتخاذ کنند.
به نظر میرسد تصمیم مسئولان در این مدت این بوده که تصمیم نگیرند و این بدترین تصمیم است.

کد خبر 432224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =