دانش فنی تحلیلگران به کمک بازار سرمایه می‌آید

استفاده از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بازار سرمایه در خصوص انتشار گزارش پیش بینی سود به سمت شفافیت بیشتر، بحث و گفتمان بازار پیش خواهد رفت.

صدای بورس _ محبوبه قرمزچشمه؛ وعده رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تغییر رویه انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت ها محقق شد و محسن انصاری مهیاری، سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سازکار جدید این سازمان را در خصوص انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت ها تشریح کرد. بر این اساس قرار است از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بازار مانند شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و ارزش گذاری مدیریت صندوق های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

واکاوی دلایل ریزش

برخی کارشناسان و مدیران بورسی معتقدند این تصمیم بیشتر به رونق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری کمک کرده و باعث تخصصی تر شدن تحلیل در بازار  می‌شود، اما در روند کلی بازار و معاملات، تاثیر خاصی نخواهد داشت.

علی جبل عاملی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: بر اساس سازو کار جدید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار است در  انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت ها از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بازار مانند شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و ارزش گذاری مدیریت صندوق های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی افزود: یکی از نقصان‌های بازار سرمایه نبود تحلیل درست در مورد شرایط شرکت‌ها و پیش بینی سود بود که با این روش، بخشی از مشکلات حل شد.

جبل عاملی با بیان اینکه محاسن این روش بیش از معایب آن است، تصریح کرد: این تصمیم امکان تحلیل برای آن بخشی از بازار که دسترسی به تحلیل‌ها ندارد را فراهم می‌آورد تا بر اساس آن صحت اطلاعات را بسنجند. این تحلیل‌ها به صورت فرمال و توسط  متخصص رسمی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:
صندوق توسعه ملی چرا ۱۲ هزار میلیارد تومان را پرداخت نمی‌کند؟
دلیل مزایده واحدهای ساختمان شرکت بورس/ مطالبه سهامداران یا فرار مالیاتی


وی بیان کرد: با این روند پایه تحلیلی ایجاد و پیش بینی سود از طریق مجاری رسمی تعریف می شود و پیرامون این گزارش بحث رخ  می دهد و در نتیحه بازار به بینش بهتری دست می‌یابد  و از طرفی به شرکت‌ها کمک می کند تا پیش بینی دقیق‌تری ارائه دهند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: استفاده از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بازار در خصوص انتشار گزارش پیش بینی سود به تحلیل گران رسمی این مجال را می دهد که بتوانند هدف اصلی که ارائه تحلیل است  را به درستی انجام دهند. با این روش بازار سرمایه  به سمت شفافیت بیشتر، بحث و گفتمان پیش خواهد رفت،  

کد خبر 432126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =