۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
بهای برق از امروز افزایش می‌یابد

مدیرعامل توانیر از اعمال افزایش ۷ درصدی بهای برق برای عموم مردم از امروز خبر داد و گفت: فرصت ۶ ماهه مشترکین پرمصرف برای کاهش مصرف برق نیز امروز پایان می‌یابد.

به گزارش صدای بورس، محمد حسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در قالب طرح برق امید، فرصت 6 ماهه به مشترکین پرمصرف داده شد تا میزان مصرف خود را کاهش داده و به مشترکین خوش مصرف ملحق شوند افزود: این فرصت امروز تمام می‌شود.

متولی‌زاده گفت: اگر مشترکی پس از این تاریخ میزان برق مصرفی خود را کاهش نداده باشد علاوه بر افزایش 7 درصدی عمومی و 16 درصدی مشترکین پرمصرف که هر ساله به بهای برق اضافه می‌شود، امسال در زمان اوج مصرف تابستان 10 درصد دیگر نیز افزایش قیمت خواهند داشت که جمع این ارقام برای مشترکین پرمصرف 33 درصد می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش بهای برق طبق مصوبه دولت در چند سال اخیر انجام می‌شود افزود: با توجه به طرح برق امید، مشترکین برق به سه گروه تقسیم می‌شوند که شامل کم مصرف‌ها، خوش مصرف‌ها و مشترکین پرمصرف است که پس از اجرای طرح برق امید 7 میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف صددرصدی شدند و 6 درصد نیز از تعداد مشترکین پرمصرف کاسته شد.


بیشتر بخوانید:

در این مناطق با ۱۰۰ میلیون تومان خانه رهن کنید + جدول


متولی زاده با بیان اینکه مشترکین پرمصرف می‌توانند با اقدامات ساده میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند ادامه داد: قیمت برق از سال‌های گذشته بصورت پلکانی محاسبه می‌شود به نحوی که اگر مشترک از الگوی مصرف تجاوز کند قیمت برق بصورت پلکانی و تصاعدی افزایش خواهد یافت، اما اگر اقدام به کاهش مصرف کند با شیب تندی قیمت کاهشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: به ازای هر 10 درصد کاهش تا 30 درصد میزان بهای برق کاهش می‌یابد البته مشترکین پر مصرف میتوانند با نصب پنل‌های خورشیدی مقداری از برق مصرفی خود را تامین کنند تا از فشاری که بر دوش مابقی مشترکین وارد می‌کنند کاسته شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 431874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =