آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۱۰۳) آشنایی با انواع روش های کسب سود در بورس

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد.

آشنایی با انواع روش های کسب سود در بورس

به گزارش صدای بورس، امروزه افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راه دومی برای کسب درامد هستند. منبع درآمدی که نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالا نداشته باشد و بتوان ریسک و بازده دلخواه خود را در آن پیدا کرد. شاید شما نیز یکی از همین افراد باشید. بورس یکی از بازار هایی است که می تواند برای ما پول ساز باشد. اگر می گویید چطور، برای آشنایی با انواع روش های کسب سود در بورس بهتر است ما را در این مقاله دنبال کنید.

چطور می توان از بورس سود دریافت کرد؟

بهتر است این موضوع رو با مثالی ساده شروع کنیم. فرض کنید شما و یکی از دوستانتان، خانه ای به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان خریده اید که سهم هر کدام از شما در آن ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. اگر شما این خانه را در اختیار مستاجر قرار دهید و ۵ میلیون تومان اجاره دریافت کنید و فرض کنیم مخارج تعمیرات خانه در هر ماه ۱ میلیون تومان باشد، آنگاه سود خالص شما از این خانه مجموعا ۴ میلیون تومان یعنی برای هر نفر ۲ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید:

بی اعتمادی، سمّ بزرگ بازار سرمایه


حال فرض کنید بعد از گذشت مدتی تصمیم گرفته اید این خانه را بفروشید و خانه شما در حال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد. در این صورت سهم هر کدام از شما ۱۵۰ میلیون خواهد بود که این مبلغ ۵۰ میلیون بالاتر از ارزش اولیه آن است. به این معنی که شما ۵۰ میلیون سود کرده اید.

پس به طور کلی شما از دو راه متفاوت سود دریافت کرده اید. یکی سود حاصل از درآمد و دیگری سودی که از فروش خانه بدست آورده اید.

کسب سود در بورس نیز به همین روش است. پس از یکسال مالی، عملکرد شرکت ها بررسی می شود و سود حاصل از آن بین سهامداران تقسیم می شود. از طرف دیگر، اگر قیمت خود سهم ها افزایش یابد، سود حاصل از آن نصیب سرمایه گذاران خواهد شد.

منبع: سیگنال

کد خبر 431575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =