آموزش فیلتر نویسی بورس 100% رایگان آموزش + فیلتر نویسی بورس

آموزش فیلترنویسی در بازار بورس از آن دسته آموزش‌هایی است که علاقه مندان به فعالیت در این بازار می‌توانند از طریق راه‌های مختلف حضوری و آنلاین آن را تجربه کنند. کسی که یک معامله گر فعال در بازار بورس است از هر فرصتی برای شناسایی بهترین نماد در بهترین زمان استفاده می‌کند.

برای معرفی و آموزش فیلترنویسی باید پیش از هر چیز به این نکته اشاره کنیم که بازار بورس دریایی از نمادها و شرکت‌های مختلفی است که در آن حضور دارند. هر روز تعدادی به آن اضافه و تعدادی هم حذف می‌شوند. رویت تمامی این نمادها کار غیر ممکنی نیست اما زمان زیادی می‌طلبد و از طرفی چون بازار بورس هر روز دارای تغییرات است بنابراین رصد کردن تغییرات تمامی این نمادها در فرصت محدود ساعات معاملاتی منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین آموزش فیلترنویسی شیوه‌ای برای دسته بندی نمادها است تا سرمایه گذاران آن‌ها را به راحتی تحلیل کرده و در نهایت معاملات خود را به انجام برسانند.

فیلتر نویسی چیست؟

در دنیای آمیخته با تکنولوژی زندگی می‌کنیم که از سطحی‌ترین تا عمیق‌ترین لایه‌های زندگیمون با فناوری‌های روز دنیا به هم گره خورده است. هدف اصلی تکنولوژی نیز تسهیل زندگی بشر است. اینکه بتواند با خدماتی که ارائه می‌دهد هر کاری را برایمان آسان کند و در وقت و هزینه‌هایمان نیز صرفه جویی کند.

سال‌هاست که بازار بورس از برکات تکنولوژی بهره می‌برد و سرمایه گذاران و نهادهای مالی بورس برای انجام معاملات خود تنها احتیاج به یک لپ تاپ، کامپیوتر و یا گوشی هوشمند به همراه اینترنت دارند. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. شما قادر به هر عملی در بستر بازار بورس خواهید بود. انواع تحلیل‌ها، رسم نمودارها همچون رسم نمودار فیبوناچی ، فیلترنویسی و ... از جمله خدماتی است که از آن بهره می‌برید.اما آموزش فیلتر نویسی پیشرفته یا مبتدی نیازمند کسب اطلاعاتی است. ابتدا باید بدانیم فیلترنویسی چیست؟ فیلتر کردن یعنی صاف کردن، پالایش کردن و در نهایت دست یابی به چیزی که اصل مقصد و مقصودتان است.

فیلترنویسی در بورس

یک سرمایه گذار یا کسی که به تازگی کد بورس خود را دریافت کرده است از بین تمام نمادهایی که در بورس موجود است تعدادی از آن‌ها را دست چین کرده، تحلیل می‌کند و زیر نظر قرار می‌دهد تا در فرصت مناسب برای خرید یا فروش اقدام کند. بنابراین با توجه به نوع استراتژی که دارد نمادها را با تعاریفی که در فیلتر هر یک از آن‌ها اعمال کرده در دیده بان خود مشاهده می‌کند. این فیلتر می‌تواند بر اساس بیشترین صف خرید یا صف فروش باشد و یا حتی توانایی این را دارد که حجم مورد نظر هر یک را نیز معین کند. مثلاً نمادهایی با صف خرید بالای پنج میلیون و ... برای آشنایی بیشتر با مبحث صف خرید می توانید مقاله " صف خرید در بورس یعنی چه " را مطالعه نمایید.

در مبحث آموزش فیلترنویسی شما می‌توانید از دستورات بسیار ساده شروع کنید و تا نوشتن اسکریپت یا شبه کدهای بسیار تخصصی پیش بروید.

آموزش فیلترنویسی

مهم‌ترین بستری که می‌توانید اقدام به فیلتر نویسی کنید سایت tsetmc است که ابزارهای متنوعی برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد البته باید با نحوه کاربرد و استفاده هر یک از آن‌ها آشنا باشید. آنچه شما از نماد خاصی مدنظر قرار می‌دهید به صورت فرمول بخش ویژه‌ای از این سایت وارد می‌شود. استفاده از این سایت نیازی به ثبت نام ندارد و هر زمان که اراده کنید با سرچ آدرس آن را در مرورگر خود خواهید داشت اما اگر می‌خواهید که فیلترهای اعمال شده شما در این سایت ثبت و نگهداری شوند حتماً باید مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

آموزش فیلتر نویسی با سایت tsetmc

ابتدا به قسمت تنظیمات در کلید دیده بان بروید و تنظیماتی را در این بخش تغییر دهید تا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود قابلیت اعتبار داشته باشد. در سایت tsetmc وارد پنجره دیده بان شده، به بخش تنظیمات بروید و در این صفحه گزینه‌ها را به شکلی که در زیر می‌آوریم تنظیم و ذخیره کنید. دوباره تکرار می‌کنیم که برای ثبت و ذخیره اطلاعات حتماً باید پیشتر در سایت ثبت نام کرده باشید.

  • سرعت به روز رسانی: یعنی اطلاعات سایت هر یک ثانیه به روز می‌شود. می‌توانید این عدد را تغییر داده یا افزایش دهید. البته پیشنهاد ما این است که عدد را دستکاری نکنید.
  • نمایش دیده بان: گزینه همه نمادها را انتخاب کنید.
  • گروه بندی نمادهای صنعت: گزینه بلی را انتخاب کنید تا متوجه شوید بازار در روزهای مختلف در کدام صنعت پررونق‌تر است.
  • چرخش خودکار: این گزینه برای تالارهای بورس و نمایش بر روی ویدیو پروجکتور مناسب است. روی گزینه خیر آن را باقی بگذارید.
  • نحوه نمایش اعداد بزرگ: نمایش m و b را انتخاب کنید.
  • نوع اوراق: فعال کردن همه موارد فقط فیلتر شما را شلوغ می‌کند. آن‌هایی را انتخاب کنید که برایتان کاربردی است. سهام، بازار پایه، حق تقدم و ...
  • اطلاعات تکمیلی: هر سه گزینه را اکتیو کنید.

شما توانایی این را دارید که فیلترها را خودتان بنویسید و یا از سایت‌های معتبر و مورد اعتمادتان تهیه کنید. که با سرچ راحت قابل دسترس هستند به این نکته توجه داشته باشید، فیلتری که بر روی نماد مورد نظرتان قرار می‌دهید باید برای آن مناسب باشد. شناخت رفتار سهم از عوامل پایه‌ای و بسیار مهمی است که باید نسبت به آن آموزش‌های کافی دیده باشید. به سایت tsetmc وارد شده از قسمت دیده بان وارد بخش فیلتر شده و برای ثبت آن وارد بخش فیلتر جدید شوید. اگر خودتان می‌توانید فیلتری را بنویسید که هیچ در همان کادر آن را قرار دهید در غیر اینصورت فیلترهای آماده و نوشته شده را در کادر مورد نظر کپی پیست کنید. بر روی دکمه ثبت کلیک کنید و بلافاصله فیلترها اعمال می‌شوند.

علائم اصلی و فیلدهای فیلترنویسی

علائم اصلی و فیلدهای فیلترنویسی

در آموزش فیلترنویسی آشنایی با برخی علائم از ضروریات است. علائمی که بیشترین کاربرد را دارد.

  1. جمع: +
  2. تفریق: -
  3. ضرب: *
  4. تقسیم: /
  5. و: &&
  6. یا: ||
  7. نماد: (l18)
  8. نام: (130)
  9. ارزش معاملات: (tval)
  10. تعداد معاملات: (tno)
  11. تعداد معاملات بیشتر از 3000(یا هر عدد دیگر): tno)>3000)
  12. حجم معاملات: (tvol)
  13. حجم معامله بیشتر از حجم مبنا: (tvol)>(bvol)
  14. بیشترین قیمت: (pmax)
  15. کمترین قیمت: (pmin)
  16. قیمت دیروز: (py)
  17. آخرین قیمت: (pl)

در آموزش فیلترنویسی بورس در می‌یابید که با انواع تعاریف و فیلترها می‌توانید هر رفتاری که سهم نشان می‌دهد را شناسایی کرده و زیر نظر داشته باشید.

po1)==(tmin) && (qo1)!=0): فیلتر صف فروش

pd1)==(tmax) && (qd1)!= 0): فیلتر صف خرید

کد خبر 431347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر سام IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام برایدرصد شناوری سهم از چه علامتی استفاده میشه -ممنونم