سیمانی ها به سیم آخر زدند/ رشد سهام سیمانی‌ها در راه است

سهام سیمانی‌ها در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد.

به گزارش صدای بورس، سیمانی‌ها در حرکتی انقلابی نامه‌ای را برای افزایش قیمت سیمان در حال امضاء هستند، ۵۰ امضاء جمع آوری شده و تنها ۱۰ امضاء دیگر از بخش خصوصی مانده است، مدیرعامل یکی از شرکت های سیمانی در گفت و گو با صدای بورس، اظهار کرد: تلاش سیمانی‌ها برای رهایی از قیمت گذاری دستوری سالهای سال است ادامه دارد، اما این نامه به شکل جدی پیگری خواهد شد.  تمام سیمانی های دولتی از جمله سیتا این نامه را امضاء کرده اند و تنها چند شرکت بخش خصوصی مانده اند که این لیست تا فردا تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر قمیت هر تن سیمان ۲۳۸ هزار تومان به شکل دستوری تعیین شده است، در این نامه قیمت سیمان به ازای هر تن  به ۳۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند. و برای تعیین قیمت نهایی سیمان در ادامه ۲ پیشنهاد شده است،۱- قیمت سیمان  ضریبی از نرخ میلگرد در بورس کالا باشد۲- ۸۰ درصد نرخ  پایه صادراتی ( نرخ پایه صادراتی ۲۴ دلار) است.

بیشتر بخوانید:
صندوق‌ها همچنان بازدهی می‌دهند
تصمیمات خلق الساعه منجر به احیای بورس می‌شود؟

سید عباس حسینی، مدیرعامل سیمان تهران در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: در حال حاضر در تمام دنیا قیمت سیمان نسبت به فولاد ضریب یک به هفت است. سیمانی ها به دنبال این هستند که شیوه نرخ گذاری سیمان نسبتی از قیمت فولاد باشد یا ضریبی از نرخ پایه صادراتی باشد.

وی در ارتباط با تاثیر تغییر روند نرخ گذاری سیمان بیان کرد: در شرایط فعلی و با نرخ گذاری دستوری قیمت سیمان، شرکت های سیمانی با مشکلات بسیاری برخوردارند، در صورت هر گونه گشایش در شیوه قیمت گذاری سیمان  و بهبود شرایط سیمانی، سهام شرکت های سیمانی در بورس اوراق بهادار اثر مثبت می گیرند.

کد خبر 431256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =