صندوق‌ها همچنان بازدهی می‌دهند

کارگزاری بانک دی نیز همانند بسیاری از کارگزاری‌های فعلی، با خرید و تغییر نام یک کارگزاری دیگر، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس، فروردین‌ماه ۱۳۹۱ بود که با دریافت مجوزهای رسمی و تکمیل فرآیند انتقال، کارگزاری سهم‌اندیش به کارگزاری بانک دی تغییر نام داد و دوران جدید و متفاوتی را شروع کرد. این کارگزاری در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

ثبت هزار میلیاردی 
نخستین صندوق این مجموعه با نام «صندوق سرمایه‌گذاری بانک دی» در خردادماه ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی  ۶۰درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون به بالای ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است.  بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «محصولات غذایی، آشامیدنی به جز قند و شکر» و «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی» سهمی ۶۳/۹۱ درصدی در پرتفوی صندوق داشته که حاصل این استراتژی، کسب بازدهی ۱۵/۸۵ درصدی در یک‌سال گذشته بود. در افقی بلندمدت، صندوق بانک دی از ابتدای تأسیس تا کنون، بیش از ۲۴۰۱ درصد بازدهی محقق ساخت.


تمرکز بر سپرده بانکی و بازار بدهی
کارگزاری بانک دی، در مهرماه سال ۱۳۹۰ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت «ارزش‌آفرینان دی» را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، با اندک نوسانی در سال گذشته، اکنون نزدیک به سطح ۷۹ هزار میلیارد ریال است.  متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایه صندوق با ۴۶ و ۴۲ درصد، به ترتیب به سپرده بانکی و بازار بدهی اختصاص یافته است. صندوق ارزش‌آفرینان دی در یک‌سال اخیر، ۷۴/۲۳ درصد بازدهی کسب کرده که این رقم در مقایسه با سود سپرده بانکی و بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بالاتر بود.  

صندوق اختصاصی بازارگردانی 
تمرکز اصلی بازارگردانیِ «صندوق اختصاصی بازارگردانی گروه دی «بر روی گروه‌های «سایر واسطه‌های پولی»، «سایر واسطه‌های مالی» و «تولید انتقال و توزیع نیروی برق» بوده و در سال گذشته بازدهی‌ای حدود ۴۶۳/۱۲- درصدی داشته است.
 

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۴

کد خبر 431254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =