باشگاه ها محل پول شویی/ فاصله پرسپولیس تا بورسی شدن چقدر است؟

بررسی‌های صدای بورس از کدال نشان می دهد، هیچ اعلامی در کدال مبنی بر واگذاری ۳ دانگ باشگاه پرسپولیس به شستا منتشر نشده است.

به گزارش صدای بورس،آخرین خبر از واگذاری پرسپولیس به مصاحبه رضا جباری بازیکن اسبق تیم پرسپولیس مربوط است که از انتقال ۳ دانگ باشگاه پرسپولیس به نام شرکت شستا خبر داد این خبر تکذیب شد و خبری مبنی بر واگذاری ساختمان پرسپولیس به شستا دوباره رسانه ای شد. در حالی این خبر رسانه ای شد که بر اساس قانون سازمان بورس و اوراق بهادار هر گونه تغییر در سهامداری از خرید و فروش زمین گرفته تا واگذاری باید در کدال اعلام شود.  بررسی‌های صدای بورس از کدال نشان می دهد، هیچ اعلامی در کدال مبنی بر واگذاری ۳ دانگ باشگاه پرسپولیس به شستا منتشر نشده است و آخرین افشای اطلاعات شستا مربوط به ۲۸ اسفند است و مقامات شستا نیز اعلام کردند هر گونه واگذاری از طریق کدال اعلام می شود.

افتخار بورسی شدن پرسپولیس به نام کدام دولت؟

دیروز وزیر ورزش و جوانان گفت: تا قبل از پایان عمر دولت، دو تیم پرسپولیس و استقلال واگذار می‌شوند. خصوصی سازی ۲ باشگاه‌ فوتبال تهرانی افتخاری است که دولت تدبیر امید می خواهد به نام خود ثبت کند و از طرفی گروهی نیز در مقابل این واگذاری، مقاومت می‌کنند. علاوه بر این مقاومت ۴ عامل، بدهی های نامشخص و زیان انباشه، نبود شفافیت، افشا نشدن صورت‌های مالی، پرونده‌های مالی بین المللی بازیکنان و مربیان، را باید به مشکلاتی اضافه کرد که نشان می‌دهد تا بورسی شدن پرسپولیس و استقلال راه زیاد است.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره عرضه سهام سرخابی ها در دهه فجر ۹۹ بیان کرده بود: اگر شرایط فراهم شود شاید بتوان در زمان اعلام شده عرضه را انجام دهیم اما تا پایان سال ۹۹ هیچ کدام از دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس بورسی نشد و به نظر نمی رسد به این زودی ها هم  وارد بورس شود.

بیشتر بخوانید:
هواداران ۲ تیم برتر کلاه بورسی سرشان نرود/ چرا پرسپولیس از استقلال جلو زد!
آتش «پالایش» فروکش کرد
افزایش نابرابری اقتصاد در دهه ۹۰
 

تیم های فوتبال محلی برای پول شویی

تیم‌های فوتبال در سراسر دنیا محلی برای پول شویی است و کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگوهای غیر رسمی با صدای بورس نیز تیم‌های فوتبال ایران را محلی برای پول شویی بیان کردند و دلیل به تعویق افتادن خصوصی شدن این دو تیم را همین موضوع بیان کردند اما حاضر به مصاحبه رسمی در ارتباط با کم و کیف این موضوع نشدند. 

کارشناسان از مشکلات بسیار و گِره های بزرگ در بورسی شدن پرسپولیس و استقلال سخن می‌گویند و مهمترین عامل آن را عدم شفافیت در صورت‌های مالی و پرداخت‌های عجیب و غریب این دو تیم پایتخت نشین عنوان کردند.

اظهار بی اطلاعی ۳ دانگ از پرسپولیس به شستا

فرابورس از واگذاری ۳ دانگ از پرسپولیس به شستا اظهار بی اطلاعی کرد و در مورد بورسی شدن پرسپولیس نیز گفت:  تکمیل و طی شدن روال اداری این شرکت نیز همچون سایر شرکت هایی که  به دنبال بورسی شدن هستن باید تکمیل شود. پیشتر مینا سادات کابلی، مدیر پذیرش فرابورس در ارتباط با بورسی شدن دو تیم استقلال و پرسپولیس به صدای بورس بیان کرد: شرکت کارگزاری بانک سامان مشاور پذیرش تیم پرسپولیس و شرکت تامین سرمایه تمدن  مشاور پذیرش  تیم استقلال است و اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش این دو باشگاه تهرانی را باید این دو شرکت کارگزاری  بیان کنند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 431022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    عالی نوشته شده