۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی تا ۵۹ درصد پایین آمد در حالیکه سهم یورو تا ۲۱.۲ درصد و سهم یوان تا ۲.۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش صدای بورس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی به حدود ۵۹ درصد رسید که پایین‌ترین رقم طی ۲۵ سال گذشته است.

 کاهش سهم دلار در دوره‌ای اتفاق افتاد که شاخص آن بیشترین کاهش را از سال ۲۰۱۰ نشان می‌داد و تردیدهای بسیاری در مورد حفظ موقعیت آن به عنوان برترین ارز ذخیره وجود داشت. ارزش چین در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در لندن دست به دست می شود.

 سهم یورو از ذخایر ارز خارجی رسمی جهان در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ از ۲۰.۵ تا ۲۱.۲ افزایش داشت در حالی که سهم یوان از ۲.۱ درصد به ۲.۳ درصد رسید. یوان ۱.۹۴ درصد از ذخایر ارز جهان را در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹ تشکیل می‌داد.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش سهم دلار از ذخایر جهانی موقتی است و نتیجه کاهش ارزش آن در برابر سایر ارزهای برتر دنیا در پاییز ۲۰۲۰ بوده است. گزارش این تحلیلگران بر اطلاعاتی استوار است که نشان می‌دهد دارایی‌های دلار در بانک‌های مرکزی تا ۷ تریلیون دلار افزایش یافته است.

پیش‌بینی می شود سهم دلار در سه ماهه فعلی ۲.۸ درصد افزایش یابد. دلار همچنان برترین ارز مورد استفاده در جهان است و اطلاعات بانک تسویه بین الملل نشان می‌دهد ارز آمریکا در یک سمت ۸۸ درصد از تمام معاملات قرار دارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 430822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =