کاهش شدید سهم دلار از ذخایر ارزی روسیه

روسیه سهم دلار در ذخایر ارزی بین‌المللی خود را به شدت کاهش داده و آن را تا ۳۴.۴ درصد پایین آورده است. در این میان سهم یورو و یوآن چین، به ترتیب، به ۳۲ درصد و ۱۴.۷ درصد افزایش یافته‌ است.

به گزارش صدای بورس به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که سهم دلار در ذخایر ارزی بین‌المللی خود را به شدت کاهش داده و آن را تا ۳۴.۴ درصد پایین آورده است. در این میان سهم یورو و یوآن چین، به ترتیب، به ۳۲ درصد و ۱۴.۷ درصد افزایش یافته‌اند.

روسیه حدودا ۱۰ برابر متوسط دیگر بانک‌های مرکزی جهان یوآن ذخیره کرده است که طبق آخرین گزارشات، برابر با ۲۵ درصد کل ذخایر ارزی خارجی جهان به یوآن است.

بانک مورگان استنلی روز پنج‌شنبه در یادداشتی تحقیقی نوشت که روسیه ۹۰ درصد سرمایه ورودی به بازار اوراق چین در نیمه اول ۲۰۱۸ را تامین کرده است.

اداره کل کالاهای چین هم اعلام کرد که حجم تبادلات تجاری بین روسیه و چین، در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است و به رکورد ۱۰۷.۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

واردات کالاهای چینی توسط روسیه با ۱۲ درصد افزایش به ۴۷.۹۸ میلیارد دلار رسیده است و واردات کالاهای روسی توسط چین ۴۲.۷ درصد جهش کرده و به ۵۹.۰۸ میلیارد دلار رسیده است. تنها در ماه دسامبر حجم تبادلات تجاری بین این دوکشور همسایه به ۹.۸ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 403342

اخبار مرتبط

  • کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

    کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

    صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی تا ۵۹ درصد پایین آمد در حالیکه سهم یورو تا ۲۱.۲ درصد و سهم یوان تا ۲.۳ درصد افزایش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =