۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
قیمت جهانی نفت ۳۰ دی ماه ۹۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۵۷ درصد رشد به ۵۵ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۵۷ درصد رشد به ۵۵ دلار و ۶ سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد کاهش ۳۵ سنتی بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افت به ۵۲ دلار و ۳۴ سنت رسید. روز گذشته بازار نفت خام آمریکا تعطیل بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که خوش بینی نسبت به بسته محرک مالی پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و تاثیر مثبت آن بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضای نفت سبب شده تا نگرانی ها از تشدید مقررات قرنطینه در نقاط مختلف جهان کمرنگ تر شود، قیمت نفت برنت روز سه شنبه شاهد اندکی افزایش بود.

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان تولیدات پالایشگاهی چین در سال ۲۰۲۰ شاهد رشد ۳ درصدی بوده و به ارقامی بی سابقه رسیده است، امیدواری سرمایه گذاران در خصوص میزان تقاضای نفت چین تقویت شد. چین همچنین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که در سال گذشته میلادی با وجود بحران کرونا شاهد رشد مثبت اقتصادی بوده است.

سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی جو بایدن در مراسم تحلیفش در روز چهارشنبه هستند تا جزئیات بیشتری از بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری به دست بیاورند.

به گفته تحلیلگران موسسه ای ان زد، عامل دیگر تقویت قیمت نفت کاهش بیشتر تولید نفت عربستان در طی ۲ ماه آینده است که قرار است میزان ذخایر جهانی نفت را در سی سه ماهه نخست سال ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

اما در عین حال نگرانی ها در خصوص بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و قرنطینه مجدد بسیاری از شهرها سبب شده تا قیمت نفت شاهد رشد بیشتری نباشد.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «آمارهای دیروز منتشر شده در چین تاثیر مثبت بر قیمت نفت گذاشته است.»

منبع: تسنیم

کد خبر 426682

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

    کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

    صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی تا ۵۹ درصد پایین آمد در حالیکه سهم یورو تا ۲۱.۲ درصد و سهم یوان تا ۲.۳ درصد افزایش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =