۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
قیمت طلای جهانی پایین آمد

روز دوشنبه قیمت طلا در معاملات بازار جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۲۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. طلا هفته گذشته نخستین کاهش هفتگی خود در سه هفته گذشته را به ثبت رسانده بود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: بازده اوراق خزانه تهدید بزرگی برای طلا در کوتاه مدت است. اگر فروش گسترده اوراق قرضه قوت بگیرد، طلا ممکن است به سرعت به پایین ۱۷۰۰ دلار سقوط کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت سقوط کرد

بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به بالاترین رکورد یک سال اخیر که در ۱۸ مارس به آن صعود کرده بود، قرار دارد. دلار هم معاملات هفته جاری را تحت تاثیر بهبود چشم انداز اقتصادی آمریکا و عرضه واکسن با قدرت آغاز کرد.

دلار قویتر معاملات طلا که به این ارز قیمت گذاری می شود را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

عامل دیگری که در معاملات روز جاری قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، صعود بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر هزینه هزاران میلیارد دلاری آمریکا و بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی بود.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظرند که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بسته هزینه زیرساخت را روز چهارشنبه اعلام کند که برآورد می شود بین سه تا چهار تریلیون دلار باشد.

به گفته مک کارتی، به نظر می رسد طلا بین انتظارات تورمی و انتظارات برای نرخ‌های بهره بالاتر گیر افتاده باشد. عدم حرکت قیمت طلا منعکس کننده بلاتکلیفی بازار در حال حاضر و متعاقب آن عدم حرکت قیمت قابل توجه است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۶۶۹ دلار و ۹۸ سنت بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۱۸۰ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 430751

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلا در سراشیبی افتاد

    تحت تأثیر رشد ارزش دلار؛

    طلا در سراشیبی افتاد

    قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار به دلیل تعدیل انتظارات در خصوص کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، کاهش پیدا کرد.

  • طلا در بازار جهانی ارزان شد

    طلا در بازار جهانی ارزان شد

    قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار و تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک، بیش از یک درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته اخیر رسید.

  • عقب نشینی طلا در بازار جهانی

    عقب نشینی طلا در بازار جهانی

    امروز قیمت طلا در معاملات بازار جهانی با توجه به احتمال توافق مقدماتی بین آمریکا و چین، به کم‌ترین حد خود در یک هفته گذشته رسید.

  • کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

    کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

    قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

  • طلای جهانی یک درصد ارزان شد

    در معاملات امروز؛

    طلای جهانی یک درصد ارزان شد

    قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا و سودگیری سرمایه گذاران از افزایش اخیر قیمت‌ها، بیش از یک درصد سقوط کرد.

  • قیمت جهانی طلا در ۹۹/۱۲/۶

    قیمت جهانی طلا در ۹۹/۱۲/۶

    روز چهارشنبه قیمت طلا در معاملات بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت.

  • تسهیل قرنطینه پای طلا را لرزاند

    تسهیل قرنطینه پای طلا را لرزاند

    قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به تسهیل محدودیت‌های قرنطینه در برخی از کشورها که تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی امن را ضعیف کرد، کاهش یافت.

  • صعود طلای جهانی به بالاترین رکورد ۶ ساله

    صعود طلای جهانی به بالاترین رکورد ۶ ساله

    قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر ملایم شدن مواضع سیاست پولی بانک‌های مرکزی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در شش سال گذشته ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =