توافق ایران-چین فشارهای‌ آمریکا را به چالش می‌کشد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال سند همکاری ۲۵ ساله ایران-چین را چالشی برای فشارهای آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش صدای بورس، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان "توافق ایران-چین چالشی برای فشارهای آمریکا" به امضای توافق همکاری جامع ایران و چین اشاره و این اقدام را مقابله با تلاش های آمریکا برای منزوی کردن ایران و پیشبرد تلاش های دیرین تهران به منظور تعمیق روابط دیپلماتیک با قدرت های غیرغربی توصیف کرد.

صفحه رسمی سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیتر نوشت: «در ژانویه ۲۰۱۶ چین و ایران بیانیه مشترکی در مورد ایجاد مشارکت استراتژیک جامع صادر و توافق کردند که به یک برنامه همکاری جامع برسند. به همت مشترک آنها، برنامه همکاری جامع چین و ایران در ۲۷ مارس امضا شد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود:  این به دو طرف کمک خواهد کرد تا از پتانسیل همکاری در اقتصاد، فرهنگ و سایر زمینه ها استفاده و مسیر همکاری های طولانی مدت را ترسیم کنند، بنابراین مشارکت استراتژیک جامع باعث ارتقاء منافع دو ملت  می‌شود.

وزرای امور خارجه ایران و چین روز  گذشته در محل وزارت امور خارجه سند همکاری‌های ۲۵ساله ایران و چین را امضا کردند.

این سند با عنوان رسمی «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» ثبت شده است و حوزه‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و... را شامل می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 430713

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =