۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دلار اوج گرفت

شاخص دلار بالا رفت و به یک قدمی ۹۲ واحد رسید.

به گزارش صدای بورس، افزایش تزریق نقدینگی به بازارهای مالی در منطقه یورو، خود را به شکل افزایش تورم در بسیاری از کشورهای این منطقه نشان داده است تا جایی که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۱.۳ درصد بوده که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم همچنین بالاترین تورم مثبت ثبت شده در ۱۲ ماه اخیر در این کشور محسوب می‌شود. بانک مرکزی اروپا رسیدن به تورم دو درصدی را هدف گذاری کرده و انتظار می رود این مهم به زودی محقق شود.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۹۷۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۰۸.۹۱۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۹ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۱ درصد پایین رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۰ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =