بورس مجازی چیست؟ | آموزش قدم به قدم استفاده از بورس مجازی

بورس مجازی چیست؟ شاید سوالی باشد که ذهن شما را مشغول کرده باشد. تمامی سرمایه گذاران تازه وارد در بدو ورود به بازار سرمایه می‌ترسند پولشان را از دست بدهند، سازمان بورس و اوراق بهادار توانایی را ایجاد کرده تا سرمایه گذاران از راه شبیه سازی معاملات سهام در فضای مجازی آموزش بگیرند که از فرصت‌های بازار، بیشترین استفاده را برده و سرمایه خودشان را در مقابل ضرر حفظ نمایند.

به سرمایه گذاران جدید پیشنهاد می‌شود اول کار خرید و فروش را به شکل مجازی انجام بدهند و بعد از آموزش اقدام به خرید سهام حقیقی کنند. اما آموزش استفاده از بورس مجازی به چه شکل است؟ یا حتی منظور از بورس مجازی چیست؟

سرمایه گذاری در بورس مجازی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بازار سرمایه از ریسک زیادی نیز برخوردار است و تمامی افراد بایستی پیش از سرمایه گذاری و دریافت کد بورسی در بازار بورس تخصص و دانش لازم را به جهت فعالیت خود در بازار سرمایه کسب نمایند. و اما معامله بورس مجازی چیست؟ افراد تازه وارد برای کم کردن ریسک سرمایه گذاری خود و عملکرد مناسب در بازار سرمایه می‌توانند از 2 روش اقدام نمایند:

  1. سرمایه گذاران می‌توانند در ابتدا با سرمایه اندک شروع به انجام معالات خود در بازار نمایند و بعد از اینکه با عملکرد بازار و ریسک های در آن آشنا گشتند اقدام به سرمایه گذاری با مبلغ زیادتری کنند. البته در این حالت احتمال دارد سرمایه گذاران با کسب کردن نخستین سود به صورت هیجانی به خریدهای زیادتری اقدام کنند و با کاهش قیمت سهم بخش زیادی از سرمایشان را نیز از دست بدهند.
  2. سرمایه گذاران می‎توانند پیش از ورود به بازار سرمایه اقدام به خرید و فروش مجازی نیز در بازار بکنند تا بدون سرمایه آموزش لازم جهت فعالیت در بازار را نیز به دست آورند و بعد از آن شروع به خرید و فروش حقیقی نمایند.

سایت تالار مجازی بورس ایران چه کاری انجام می‌دهد!؟

 بورس مجازی ایران

یکی از سایت‌های ویژه که به جهت معاملات مجازی در بازار سرمایه طراحی و تولید گشته سایت www.irvex.ir است. هدف شرکت نیز اطلاع رسانی و همچنین خدمات بورس (sidsco) از راه طراحی این وب‌سایت، آموزش عملی به سرمایه گذاران جدیدالورود از روش شبیه‌سازی معاملات سهام و واحدهای سرمایه گذاری یا از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری در فضای مجازی است.

راه کار سایت تالار مجازی بورس کشور به این گونه است که سرمایه گذار با مراجعه نمودن و همچنین ثبت نام در این سایت می تواند با داده‌های حقیقی در بازار بورس تهران شروع به خرید و فروش به صورت مجازی کند، با انجام این ‌کار سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران جدیدالورود تجربه و اطلاعات خوبی در حیطه های مختلف همچون نحوه سرخطی گذاشتن و ... در معاملات بورس کسب می‌کنند.

به عبارت دیگر این سایت طراحی گشته تا افراد جدیدالورود با انجام معاملات مجازی خرید و فروش در بازار سهام و اوراق بهادار را شروع کنند بدون این‌ که ریسک‌های بازار سرمایه آنها را به خطر اندازد، همین طور افراد با انجام دادن معاملات مجازی تجربه کسب می‌نمایند که چگونه از فرصت‌های موجود در بازار، استفاده نمایند و می‌توانند حجم ریسک‌پذیریشان را بسنجد. توجه بکنید که برای فعالیت نمودن در سایت، نیازی به پول ندارید.

نام نویسی در این سایت به شکل رایگان است و کمتر از 5 دقیقه هم زمان می‌برد. در تالار مجازی بازار بورس قیمت‌ها، شاخص کل و تمامی اطلاعات منطبق بر شرایـط حقیقی بازار است، به شکلی که گویی سرمایه گذار در حین سرمایه گذاری در بورس است و بعد از سرمایه گذاری نیز میتواند به شکل لحظه به لحظه، میزان سود و بازدهی سرمایه گذاری‌اش را ببیند. کاربران بعد از سرمایه گذاری با سایر کاربران مقایسه شده و می‌تواند از رتبه خودشان نیز در مقایسه با باقی کاربران به خوبی اطلاع یابد.

آموزش استفاده از بورس مجازی چیست؟

بورس مجازی چیست ؟ برای استفاده از امکانات تالار مجازی بورس ایران بایستی اقدام به نام نویسی در این سایت نمایید. بعد از تکمیل فرم و نام نویسی در این سایت کاربر می تواند از راه Login وارد سیستم گردد. کاربران بعد از ورود به سایت و احرز هویت، وارد صفحه اصلی می‌شود. در صفحه اصلی، تابلوی اصلی سازمان بورس، نمودار انواع شاخص‌ها، صندوق‌های سرمایه ‌گذاری و... نشان داده می‌شود که کاربر می‌تواند به بخش‌های گوناگون سامانه دسترسی یابد.

استفاده از بورس مجازی

به طور کلی چگونگی کار به این شکل است که کاربر نخست در یک مسابقه نام نویسی می‌کند و در این مسابقه کاربر می‌تواند به راحتی سهام و واحدهای سرمایه ‌گذاری که در تابلوی اصلی بورس موجود است را خریداری کند یا به فروش رساند. در این مسابقه کاربران می‌توانند عملکرد خود را در خرید و فروش سهام و همچنین تحلیل بازار با کاربرانی که درحال فعالیت در این سامانه هستند را نیز مقایسه نماید و مهارت‌های لازمه را در بازار حقیقی کسب نماید.

فواید استفاده از معاملات مجازی بورس

از این که فواید بورس مجازی چیست؟ میتوان به این ویژگی‌ها و مزایا اشاره داشت:

  • تالار مجازی بورس در ایران فضای حقیقی بورس را شبیه‌سازی نموده و چون قیمت ها و شرایط در این تالار، بسیار زیاد شبیه و برابر با شرایط حقیقی بورس است، از این روش شما را به خوبی یاری می‌دهد تا بدون این که نیازمند پول باشید و بدون پذیرش هیچ گونه ریسکی، سرمایه‌گذاری برطبق شرایط حقیقی بورس را تجربه نمایید و آموزش ببینید.
  • اضافه بر جنبه تجربه و یادگیری فواید بی‌شمار دیگری نیز دارد که میتوان برای اطلاعات بیشتر به این موضوع اشاره کرد؛ اگر شما یکی از 5 نفری در بازار باشید که بیشترین میزان سود در بازار را کسب کرده و بیشترین بازدهی سهم را در بین رقبای خودش در رقابت‌های تالار کسب نموده است، به عنوان جایزه این پروسه به شما اعتبار حقیقی جهت خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اهدا می‌شود.
  • همچنین با نام نویسی در این سایت می‌توانید به راحتی از انواع متون آموزشی الکترونیک، به ‌شکل کاملاً رایگان بهره‌مند گردید که از طریق این تالار برایتان در دسترس قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های ویژه بورس مجازی

  1. توانایی دریافت تغییرات انواع سهام شرکت‌ها در بازه‌های مشخص
  2. دریافت نمودن سود سهام متعلق به هر شرکت بر طبق اصول شرایط حقیقی
  3. توانایی تنظیم زنگ جهت افزایش یا کاهش سهام
  4. مشاهده نمودن اطلاعیه‌های شرکت‌ها
  5. دریافت نمودن جایزه به شکل سهام حقیقی در صورت عملکرد مناسب
  6. توانایی رویت سوابق در معاملات و خرید و فروش

چگونه از بورس مجازی سود واقعی بدست آوریم؟

کسب سود در بورس مجازی

فرض کنید صفر تومان سرمایه در اختیار دارید. اما اگر شخصی سرمایه‌ای 1 میلیارد تومانی خودش را بخواهد که در اختیار شما قرار بدهد و پس از این ار بگوید که با این سرمایه در بازار بورس کار بکنید و درصدی نیز برای خودتان به عنوان هزینه سبدگردانی بردارید و درصدی هم برای او به عنوان سود حاصل از سرمایه کنار بگذارد، چگونه رفتار خواهید کرد؟ آیا شما توانایی این را دارید که سرمایه شخص دیگری را نیز در مسیر گردش مالی بازار بورس وارد کنید؟ در اینجا سرمایه متعلق به شما نیست، اگر بخواهید با آن در بورس سرمایه‌گذاری کنید، آیا سعی و تلاش نمی‌کنید، تا تخصص و دانش خودتان را در این زمینه بسیار بالا ببرید؟

خلاصه

منظور از بورس مجازی چیست؟ اگر دانش و تجربه خودتان را به هر نحوی ه شده بالا ببرید، احتمال این که سود زیادی از بازار کسب نمایید بسیار بیشتر خواهد شد و سودی که شما از بزار بدست می‌آورید هم به همان مقدار افزایش خواهد یافت. به همین خاطر شما به این روش با دانش، مهارت و تجربه خودتان می‌توانید سرمایه خیلی خوبی کسب کنید.

نکته اینجاست که تجربه ، مهارت و دانش شما در بازار بورس باعث این می‌شود تا بابت مدیریت مناسب سرمایه‌ای شخص دیگری، خودتان هم بایستی به سرمایه به نسبت خوبی برسید. پس مشاهده می‌کنید که سود حقیقی در بازار بورس زمانی بدست می‌آید و به شیوایی هرچه تمام سب شدنی است که مهارت بسیار بالایی نیز کسب کنید و بازار بورس مجازی این توانایی را برای شما ایجاد می‌کند.

کد خبر 430461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =