سرخطی گذاشتن در بورس  یعنی چه + کاربرد

سرخطی گذاشتن یعنی چه؟ این هم از همان اصطلاحات پرکاربردی ست که بورس بازان زیاد به زبان می‌آورند بخصوص زمانی که برای خرید یا فروش سهامی عجله دارند. سفارش سرخطی در بورس به معنای ثبت سفارش در میلی ثانیه‌های ابتدایی مرحله پیش گشایش سهام است.

سرخطی گذاشتن در بورس یعنی چه؟ یعنی به موقع رسیدن. یعنی از همان ثانیه‌های ابتدایی استفاده و اردر خرید یا فروشتان را در بازار بورس ثبت کنید. برای خرید سهام ارزنده‌ای که صف فروش طول و درازی دارد و یا جهت فروش به موقع سهامی که دیگر زمان فروششان رسیده و هر درنگی ممکن است شما را برای مدت‌ها در صف فروش قفل کرده و باعث ضرر و زیان شود، سرخطی زدن درواقع یک هنر و یک ترفند بسیار کارآمد است. آموزش اینکه سرخطی زدن چیست؟ می‌تواند شما را تبدیل به یک معامله گر حرفه‌ای کند که قدر تمام فرصت‌ها را می‌داند و برای هر ثانیه ارزش قائل است. بنابراین خواندن این مقاله به شمایی که آرزوی حرفه‌ای شدن دارید توصیه می‌شود.

سفارش سرخطی چیست؟

برای هر یک از معامله گران در بازار بورس تا به حال پیش آمده که بخواهند سهامی را در صف خرید و یا صف فروش سفارش بگذارند. هنگامی که سهم دارای صف خرید باشد خب مسلماً سفارش باید در بالاترین قیمت و در مقابل برای صف فروش باید سفارشتان را روی پایین‌ترین قیمت ثبت کنید. بنابراین در اینجا رقابت بر سر قیمت نیست چون همه از پیش می‌دانند که معامله روی چه قیمتی قرار است انجام شود. آنچه اهمیت دارد زمان است. روش سرخطی در بورس درواقع مصداق بارز وقت طلاست. زیرا ثانیه‌ها و هر صدم ثانیه شما را یک روز کاری جلو می‌اندازد. از آنجایی که ماندن در صف برای هیچکس خوشایند نیست بنابراین رقابت برای سرخطی سفارش گذاشتن در مرحله پیش گشایش تنگاتنگ است.

سفارش سرخطی

سرخطی گذاشتن در بورس یعنی چه؟ یعنی تأخیر نداشتن. همانطور که می دانید زمان پیش گشایش و ثبت سفارش در روزهای کاری و طبق قانون جدید بورس از ساعت 8:45 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 9 به پایان می‌رسد و بعد از آن معاملات وارد مرحله مچینگ می‌شوند. دقیقاً هر شخص تنها 15 دقیقه زمان برای ثبت سفارشش دارد. اما برای سرخطی زدن شما نیاز به ثبت سفارش در ثانیه‌های آغازین دارید. در چنین شرایطی کسانی که زودتر اردر می‌گذارند در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند و به خرید یا فروش سهام موردنظرشان نزدیک‌تر هستند.

کاربردهای سرخطی زدن در بورس

  • در این مقاله که با مفهموم سفارش سرخطی چیست؟ آشنا می شوید آن چیزی که بسیار اهمیت پیدا می‌کند سرعت عمل شماست. بنابراین نیاز دارید که حتماً حدود پنج الی ده دقیقه پیش از شروع سفارش گیری تریدر خود را باز کرده و آماده به ثبت باشید. ساعت تریدرتان را چک کنید. زمان در بورس مطابق با همان ساعت پیش می‌رود نه با ساعت منزل یا محل کار شما که ممکن است دقایق یا ثانیه‌هایی جلوتر یا عقب‌تر باشد. چشم از ساعت تریدر برندارید. تعداد سهام و قیمت را در کادر نوشته و آماده داشته باشید. به محض اینکه ساعت 8:45 دقیقه را نشان داد دکمه ثبت را بزنید.
  •  پیش از ثبت مطمئن شوید که در قسمت خرید و یا قسمت فروش ثبت سفارش کرده‌اید زیرا درصورت اشتباه با اینکه فرصت ویرایش یا حذف اردر خود را دارید اما دیگر زمان را از دست داده‌اید و سفارش شما سرخطی محسوب نمی‌شود.
  • با افزایش معامله گران در بازار بورس متاسفانه هسته با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده است و مواقع بسیاری شاهد شکایت کاربران از سرعت هسته هستیم. البته سرعت تریدر به کارگزاری شما بستگی دارد و برخی از کارگزاری‌ها واقعاً در این زمینه خدمات ضعیفی به مشتریان ارائه می‌دهند. یعنی ممکن است شما سرخطی بزنید اما به دلیل کند بودن هسته سفارشتان دیرتر ثبت بشود. از آنجایی که در این شرایط صدم‌های ثانیه نیز حیاتی هستند بنابراین برای انجام معامله در آن روز باید به دامان شانس چنگ بزنید. همیشه پیشنهاد ما به معامله گران این است که در مورد کارگزاری به خوبی تحقیق کنند. انتخاب بهترین کارگزاری بورس درست تضمینی برای انجام معاملات موفق است. اگر از کارگزاری خود و سرعت هسته در مواقع سرخطی گذاشتن گله مندید دیر نشده است، کارگزاریتان را تعویض کنید اما این بار وسواس بیشتری برای انتخاب به خرج دهید. برای آشنایی با تغییر کارگزرای به مقاله " تغییر کارگزار ناظر " مراجعه نمایید.
  • در مقاله سرخطی گذاشتن در بورس یعنی چه؟ نکته دیگری که حائز اهمیت است سرعت اینترنت شماست. ممکن است همه چیز برای سرخطی زدن مهیا باشد اما به دلیل استفاده از یک اینترنت کم سرعت شانس خودتان برای سفارش زودهنگام را به حداقل برسانید. حق داشتن یک اینترنت با سرعت بالا را از خودتان نگیرید. اینترنت ابزار مهمی برای معامله گران بازار بورس است.

    سرخطی در بورس

  • پس از ثبت اردر بلافاصله می‌توانید جایگاه خود در سفارشات سهم مورد نظرتان را چک کنید. از میزان حجمی که پیش از شما وجود دارد درمی یابید که آیا شانسی برای خرید یا فروش سهامتان خواهید داشت یا نه.
  • فریب تبلیغات دغلکارانه را نخورید. ممکن است برخی مدعی باشند که با کمک ربات می‌توانند برایتان سرخطی بزنند. پیشنهاد ما این است که هرگز چنین ریسکی نکنید. روی زرنگی و وقت شناسی خودتان تمرکز کنید بهتر است و قطعاً نتیجه بهتری هم خواهید گرفت.

با توجه به این نکاتی که ذکر شد و کاربرد آنها خواهید توانست در بازار بورس بهتر عمل کرده و از سرمایه خود محافظت کنید.

برخی از سوالات متداول 

کاربردهای سرخطی زدن در بورس چیست ؟ 

یکی از کاربرد های مهم سرخطی زدن در بورس این است که میتوان در تمامی صف های خرید و فروش جز اردرهای اول باشید تا هنگامی که تقاضا برای سهم افزایش یا کاهش می یابد متحمل ضرر های زیاد نشوید

عوامل مهم برای سرخطی زدن در بورس چیست ؟

هماهنگ بودن با زمان ترید و داشتن اینترنت پرسرعت از جمله مهم ترین عوامل برای سرخطی زدن می باشد البته انتخاب کارگزاری مناسب نیز از مهم ترین عوامل دیگر در همین راستا می باشد.

کد خبر 427622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ملائی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    به نظر من سرخطی بورس یه کار هوشمندانه و سخته که احتمال موفق شدن توش خیلی کمه ولی ارزش امتحان کردن داره فقط باید زمان سرخطی در بورس رو بشناسی تا از بقیه جا نمونی