پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ ۲ لیدر بازار سرمایه  فردا و تا پایان هفته

شاخص کل بورس فردا و تا پایان هفته همچنان مثبت و در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خواهد ماند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز دیروز بیش از ۲۲ هزار واحد و امروز  با ۱۵ هزار و ۸۰۸ واحد رشد، در کانال یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحدی ایستاد. نشان گر شاخص کل هم وزن نیز با یک هزار و ۳۲ واحد افزایش بر روی عدد ۴۳۴ هزار و ۲۹۱ واحد ایستاد.
اپال به عنوان نماد بورسی تازه وارد بعد حضور کمتر از ۳ هفته در بورس همچنان به شکل اعجاب انگیزی مثبت است. برخی این مثبتی را ناشی از شیطنت می‌دانند و معتقدند حقوقی ها سهام اپال را مثبت نگه داشته اند. شاخص کل بورس و شاخص کل هموزن علیرغم حجم کم معاملات مثبت است و پیش بینی‌ها حکایت از ادامه روند مثبتی کم رمق بازار تا پایان هفته را دارد.

رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه  اظهار کرد: امروز گروه کانه های فلزی مثبت به کار خود پایان دادند، فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد «اُپال» تنها عرضه اولیه ای است که علی رغم پیش بینی منفی بودن آن همچنان مثبت و سهامداران آن روی دور سود هستند. 

عرضه اولیه ای که همچنان مثبت است؟

وی در ارتباط با دلیل تفاوت اپال با سایر عرضه اولیه‌ها بیان کرد: عرضه اولیه هایی که در طول چند ماه گذشته انجام شده، رشد چندانی نداشتند به شکلی که رغبت برای حضور در عرضه اولیه تبدیل به تحریم حضور در عرضه اولیه شد. در این بین از عرضه اولیه اُپال به عنوان نماد یکی از گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز چندان استقبال نشد اما این نماد به شکل عجیب و غریبی بعد از ۲ هفته همچنان مثبت است. به نظر می‌رسد حقوقی‌ها تاثیر بسیاری در مثبت ماندن این نماد بورسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بورس برای هفته آخر اسفند/ چرا گروه بانکی منفی شد؟
این طرف سال طلا بخریم یا سال ۱۴۰۰؟

باید منتظر اتمام فروش اوراق دولت باشیم

این کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به تاثیر حجم نقدینگی در بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل بورس و جان گرفتن بازار سرمایه ارتباط مستقیم با حجم نقدینگی در بازار سرمایه دارد،در حالی که متوسط حجم نقدینگی در روزهای مثبت بورس بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود،  درست است که امروز بازار سرمایه مثبت معاملات خود را به پایان برد اما حجم نقدینگی ۸ هزار میلیارد تومانی  به میزانی نبود که بتواند نمودار شاخص کل را جابجا کند.

فروش اوراق دولت و تاثیر آن بر روند بورس

وی افزود: فروش اوراق دولت تاثیر منفی بر بورس می گذارد و جلوی سرعت گرفتن رشد بورس را گرفته، برای رشد شاخص کل بورس باید منتظر اتمام فروش اوراق دولت باشیم. در حال حاضر بخش عمده‌ای از بازار فرابورس اوراق معامله می‌شود و سیاست دولت این است که کسری بودجه خود را با فروش اوراق جبران کند بنابراین نباید انتظار تکان خیلی بزرگی در بازار سرمایه باشیم.

پیش بینی بازار سرمایه برای فردا و تا پایان هفته

نصیرزاده در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه تا پایان هفته بیان کرد: با توجه به شرایط و جو کنونی بازار سرمایه و عملکرد دولت تا پایان هفته همچنان مثبت خواهد بود اما  از آنجایی که حجم نقدینگی در این بازار  زیاد نیست،  شاخص کل بورس تا پایان هفته همچنان در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خواهد ماند. گروه بانکی‌ها، پالایشی‌ها و فولادی‌ها، استخراج کانه‌های فلزی لیدرهای بازار سرمایه فردا و تا پایان هفته خواهند بود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 430240

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =