مشکلات بازار سرمایه در جلسه سران مطرح شد

رئیس مجلس گفت: مجلس به صورت جدی مشکلات بازار بورس را پیگیری می‌کند و مصوبات مجلس در این خصوص اجرایی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اقتصادی ماموریت داد تا جلسه فوق العاده‌ای را برای بررسی بازار با وزارت صمت برگزار کرده و گزارش آن را روز سه شنبه به مجلس ارائه کند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمدرضا پورابراهیمی در تذکری نسبت به شرایط تنظیم بازار انتقاد کرد.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی پیرو دستور هیئت رئیسه برای تنظیم بازار جلساتی را با وزیر صمت و مجموعه تنظیم بازار اتاق اصناف برگزار کرد. قرار بود مستمرا نمایندگان مجلس در جلسات ستاد تنظیم بازار حضور یابند اما تا امروز دعوتی از نمایندگان از سوی وزارت صمت نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از دستور وزارت صمت مبنی بر لغو صادرات محصولات کشاورزی، گفت: کشاورزان تلاش زیادی کردند تا بازارهای مقصد را شناسایی کنند و این دستور موجب از بین رفتن بازار آنها خواهد شد.

پورابراهیمی از رئیس مجلس خواست به رئیس جمهور درباره تنظیم بازار تذکر دهد و گفت: در حال حاضر بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص تنظیم بازار اختلاف نظر جدی وجود دارد و وزارت صمت در راستای تنظیم بازار جلوی صادرات محصولات کشاورزی را گرفته که این امر موجب خواهد شد بازارهای هدف از بین برود.

وی همچنین خواستار اجرای مصوبات مجلس برای ساماندهی بازار سرمایه شد.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، گفت: امروز وضعیت بازار افزایش قیمت‌ها و کمبود برخی کالاها فشار زیادی به مردم تحمیل کرده است.

وی افزود: موضوع بورس در جلسه سران مطرح شده و مقرر شده دستور جلسه آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی مشکلات بورس باشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به صورت جدی مشکلات بازار بورس را پیگیری می‌کند، گفت: مصوبات مجلس در این خصوص اجرایی خواهد شد.

قالیباف به کمیسیون اقتصادی ماموریت داد در راستای تنظیم بازار جلساتی با مسئولان وزارت صمت برگزار کرده و گزارش این جلسات را روز سه شنبه به صحن مجلس ارائه کند.

وی درباره اختلافات وزارت صمت و جهاد کشاورزی نیز، گفت: این اختلافات در جلسه شورای عالی اقتصادی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد نیمه دوم فروردین ماه طرحی در این خصوص در مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا وضعیت کشاورزی و صمت به حالت قبل برگردد.

منبع: جماران

کد خبر 430208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =