۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
قیمت جهانی نفت در ۹۹/۱۲/۲۳

در پایان معاملات دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۶۹ دلار و ۲۲ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در این هفته نفت برنت و نفت خام آمریکا ابتدا در روز دوشنبه به بالاترین رقم ۱۳ ماه گذشته رسیدند، اما در نهایت بدون تغییر قابل توجه هفته را به پایان رساندند.

به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک پلاس و خوش بینی در مورد ترمیم تقاضا در نیمه دوم سال، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه در نزدیکی ۷۰ دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۶۹ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۴۱ سنت مهاشه به ۶۵ دلار و ۶۱ سنت رسید.

جیم ریترزبوش تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به دنبال تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری در آمریکا و خبرهای امیدوارکننده از تزریق واکسن، تقاضا برای دارایی های پرریسکی نظیر نفت همچنان در حال افزایش است.»

شرکت های حفاری نفت در آمریکا نیز برای اولین بار از مااه نوامبر در حال کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز فعال خود هستند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی کرده که تقاضای نفت در نیمه دوم سال بیشتر ترمیم شود.اوپک، روسیه و متحدانش هفته گذشته توافق کردند که محدودیت های تولید نفت را تقریبا بدون تغییر حفظ کنند.

تحلیلگران موسسه پی وی ام نوشتند: «ترمیم قوی تر از حد انتظار در نیمه دوم سال بدان معناست که اقتصاد جهان و به تبع آن چشم انداز تقاضا برای نفت تا حدودی از نگرانی های ناشی از ویروس کرونا رها خواهند شد.»

به گفته تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال، عوامل فنی جهت تقاضای بنزین در تابستان امسال افزایشی ترین وضعیت حدود یک دهه گذشته را دارند.

منبع: تسنیم

کد خبر 430079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =