مجلس طرح پذیره نویسی بلوکی سهم های دولتی را تصویب کند

کارشناس بازار سرمایه گفت:بهترین اقدامی که مجلس می‌توانند برای پذیره نویسی صندوق‌های دولتی انجام دهند این است که اجازه دهد سهام صندوق‌ها به طور بلوکی به شرکت‌ها فروخته شود.

 به گزارش صدای بورس، پیمان مولوی در پاسخ به این سوال که برای عرضه بهتر صندوق های سرمایه گزاری دولتی(ETF) کمیسیون تلفیق مجلس چه برنامه هایی دارد؟ گفت: در رابطه با بحث ارجاع دادن مسائل مربوط به صندوق های (ETF) به مجلس، در مرحله نخست باید دید هدف و استراتژی دولت فعلی و بعدی از عرضه سهم‌ شرکت های دولتی چیست؟ آیا دولت فقط برای تامین مالی این کار را انجام می دهد یا فقط قصد دارد اقتصاد را غیردولتی کند، متاسفانه در کشور ما بر خلاف سایر کشورها چندان در رابطه با اقتصاد آزاد صحبت نشده است.

او تصریح کرد:در پذیره نویسی‌هایی که امسال توسط دولت انجام شد شاهد حواشی‌های زیادی بودیم،  قبل از پذیره نویسی سهام‌ شرکت های دولتی اول باید دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به این گونه عرضه ها  تغییر می‌کرد یعنی باید مسئولان بازار سرمایه و بخش خصوصی در رابطه با واگذاری صندوق‌های دولتی به سهامداران خرد یکسری  توضیحاتی را در رابطه با سرمایه گذاری در این صندوق دولتی (ETF) ارائه می‌دادند.

بیشتر بخوانید

مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۲۰ اسفند ۹۹

۸ ایستگاه معاملاتی و ۶۵ مورد دسترسی برخط سهامداران مسدود شد

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مسئله‌ای که اکنون در مجلس تحت عنوان نحوه واگذاری صندوق های دولتی  (ETF)  مطرح شده به بحث درآمدی باز می‌گردد، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس بهتر است هنگامی که در رابطه با بندهای مربوط به عرضه سهام و دارایی های دولت تصمیم گیری می‌کنند یک نیم نگاهی به برنامه‌های مشابه ای که در کشورهای آلمان و لهستان در رابطه با واگذاری شرکت های دولتی انجام داده اند، داشته باشند، تا بنگاه های اقتصادی  کشور  نیز بتوانند بازهم مانند گذشته احیا شوند.

مولوی بیان کرد: در زمینه خصوصی سازی باید اقداماتی صورت گیرد تا مکانیزم شفاف سازی شرکت‌ها بهتر از پیش شود.

او تصریح کرد: بهترین اقدامی که نمایندگان مجلس می‌توانند اکنون برای پذیره نویسی دوباره صندوق‌های دولتی انجام دهند آن است که این بار سهام این صندوق‌ها را به طور بلوکی به شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه گذاری بفروشند تا آن‌ها به صورت غیرمستقیم سهام صندوق‌های دولتی را در اختیار مردم قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 430052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =