چشم انداز بازار سرمایه و نرخ دلار در سال ۱۴۰۰

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: شاهد کاهش نرخ دلار در چند ماه آینده خواهیم بود و با توجه به غیر شفاف بودن سیاست روابط خارجی و محدودسازی دامنه موجب جلوگیری از رشد بازار سرمایه در ۱۴۰۰ خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، میثم هاشم خانی، کارشناس مسائل اقتصادی درباره روند نرخ دلار در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: به احتمال زیاد، کاهش قیمت قابل توجهی در نرخ دلار شاهد باشیم که اثر سیاسی دارد و کوتاه مدت است و دوباره به قیمت تعادلی برمی‌گردد. این اتفاق در سه ماه آینده رغم خواهد خورد. میزان کاهش قیمت اگر به زیر کانال ۲۰ هزار تومان و حدود ۱۵ هزار تومانی که روحانی بیان کرده بود برسد کوتاه مدت است و حداکثر دو ماه دوام خواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی درباره روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ گفت: وجود ریسک‌های متعدد و نبود قطعیت در اقتصاد ایران، موجب می‌َشود بازار سهام رشد قابل توجهی نکند و محدودسازی شدید دامنه نوسان باعث شده است تا صاحبان سرمایه که به صورت کوتاه مدت در بازار سرمایه وارد می‌شدند، سرمایه خود را وارد بورس نکنند زیرا نگران هستند که  در صف‌های فروش قرار بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال شرکت‌هایی که پرسنل زیادی دارند و میزان پول قابل توجهی را در کوتاه مدت در اختیار دارند، سه الی چهار هفته سرمایه خود را وارد بازار سرمایه می‌کردند که در حال حاضر به دلیل این نگرانی نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه نمی‌کنند.

هاشم خانی افزود: غیر شفاف بودن سیاست روابط خارجی و محدودسازی دامنه نوسان در صورت تداوم موجب جلوگیری از رشد بازار سرمایه خواهد شد.

هاشم خانی درباره اقبال مردم به حوزه رمزارزها گفت: هرچه زمان می‌گذرد بازارهای مالی بین المللی به واسطه پیشرفت تکنولوژی سهل الوصول‌تر می‌شود. از مزیت‌های مهم حوزه رمزارزها نسبت به بازار سهام داخلی میتوان به دریافت درآمد دلاری و نقدشوندگی سریع در این بازار اشاره کرد.

امیرحسین موسوی

کد خبر 429731

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • انقلاب در بازار سرمایه/ پیش بینی بورس ۱۴۰۰

    انقلاب در بازار سرمایه/ پیش بینی بورس ۱۴۰۰

    سال پر فراز و نشیب ۱۳۹۹ در بازار سرمایه علیرغم سود و زیانی که برخی از فعالان تجربه کردند، آموزه های ارزشمندی نیز در بر داشت که سیر تکاملی توسعه و تعالی فرهنگ بازار سرمایه و تعمیق آن را سرعت و قوت بیشتری داد.

  • بازار سرمایه رشد آرامی را در ۱۴۰۰ تجربه می کند

    بازار سرمایه رشد آرامی را در ۱۴۰۰ تجربه می کند

    مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه کاردان گفت: با توجه به گزارش های مناسب۱۲ ماهه شرکت ها و P/E بازار می توان نسبت به آینده بازار خوش بین بود و پیش بینی می شود بازار سرمایه رشد آرام و ملایمی را در سال ۱۴۰۰ تجربه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =