تکذیب طلایی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر/ اف ای تی اف چه بر سر طلا می‌آورد؟

امروز خبر افزایش قیمت طلا و سکه رسانه‌ای شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۱۳ اسفند ۹۹ برابر با یک میلیون و ۶۰ هزار تومان  و دیروز ۱۲ اسفند ۹۹ برابر با یک میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد. هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم به ترتیب امروز  و دیروز  یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد، در مقایسه امروز و دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار تومان و هر سکه ۱۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز گران تر شد.

۲ عاملی قیمت طلا را تعیین می‌کند چیست؟

با داغ شدن موضوع تصویب اف ای تی اف، خبر افزایش قیمت طلا  رسانه ای شد. در پیگیری گرانی افزایش قیمت طلا و سکه خبرنگار صدای بورس با رئیس اتحادیه طلا و جواهر  تماس گرفت، محمد کشتی آرای با رد تاثیر مستقیم  اف ای تی اف بر قیمت طلا و سکه بیان کرد: چند سالی است موضوع تصویب اف ای تی اف مطرح است، تصویب اف ای تی اف به طور مستقیم بر تعیین قیمت طلا و سکه  تاثیرگذار نیست. قیمت طلا و سکه از ۲ عامل ارز و قیمت جهانی سکه اثر می پذیرد. اگر اف ای تی اف تصویب شود و بر اقتصاد تاثیر مثبت بگذارد و بر این اساس قیمت ارز افزایش و یا کاهش یابد، این نوسان بر  قیمت طلا نیز تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانیم:
بحران اعتماد از دست رفته/ شاهراهی که اعتماد را به بورس بازمی‌گرداند
عباس ترابی به دیار باقی شتافت/ وداع زود هنگام
 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  خبر افزایش قیمت طلا را تکذیب کرد و گفت: قیمت طلا امروز هیچ تغییری نکرده و تا پایان این هفته و هفته آینده نیز در نوسان چندانی نخواهد داشت، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بین یک میلیون ۳۰ تا یک میلیون ۷۰ هزار تومان خواهد ماند. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 429599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =