تاثیر افزایش نرخ برق صنایع بر سهام شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر ۴ برابر شدن نرخ برق صنایع شیمیایی، پالایشی، معدنی و فولادی بر سهام این شرکت‌ها در بورس توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش صدای بورس، حسین کرمی کارشناس بازار سرمایه،  در پاسخ به این سوال که   مصوبه مجلس مبنی بر ۴ برابر شدن نرخ برق صنایع شیمیایی، پالایشی، معدنی و فولادی،  چه تاثیری بر سهام این شرکت‌های فعال در بورس دارد؟ بیان کرد: بحث افزایش و کاهش نرخ برق و آب و به طور کلی این مباحث در حوزه کامودیتی‌ها خیلی تاثیر قابل توجه‌ای در بهره تمام شده شرکت‌ها ندارد. در شرایط فعلی نرخ بازارهای جهانی و نرخ دلار داخلی با اهمیت است، زیرا در حاشیه سود شرکت‌های کامودیتی با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصد، قیمت برق و آب  تاثیر چندانی ندارد، به ویژه در صنعت پتروشیمی که ما از مزیت رقابتی برخوردار هستیم.

او افزود: به طور کل از دیدگاه تحلیلی مصوبه مجلس در خصوص افزایش نرخ برق صنایع و پالایشی ها در حاشیه سود این شرکت‌ها تاثیر چندانی نخواهد گذاشت و فقط این موضوع یک جو روانی در بازار است.

کرمی درباره تاثیر پذیری این شرکت از زمزمه‌های برگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: بیشتر صنایعی که در زمینه صادرات و تکنولوژی حساس‌تر هستند تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند که البته تاثیر آن زمان بر است. تعیین و تکلیف سریع‌تر این موضوع بسیار مهم است، زیرا مردم در شرایط فعلی تحت فشار هستند و بسیاری از سهامداران در بازار سرمایه اعتماد خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 429528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =