۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
قیمت جهانی طلا در ۹۹/۱۲/۰۹

در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با ۲.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۳۴ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، از ابتدای سال تاکنون سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بیش از ۵۰ واحد رشد داشته و موجب تضعیف جایگاه طلا به عنوان محل امن جهت سرمایه گذاری در دوره افزایش نرخ تورم شده است.

 در حالی که تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه آمریکا سبب شده تا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد روز جمعه تا حدود ۳ درصد افت داشت و با تجربه کردن پایین ترین رقم ۸ ماه گذشته در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر ۲۰۱۶ قرار گرفت.در حالی که شاخص دلار نیز رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۲.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۳۴ دلار و ۴ سنت رسید. دیروز قیمت طلا تا رقم ۱۷۱۶ دلار و ۸۵ سنت پایین آمد که کمترین رقم ثبت شده از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون بود. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ۶.۴ درصد افت کرده است. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه آوریل با ۲.۶۲ درصد کاهش به ۱۷۲۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بارت مالک تحلیلگر بازار طلا در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: «بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در کنار تقویت دلار و اشتها برای ریسم پذیری سبب شده تا قیمت طلا شاهد افت شدیدی باشد.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم یک سال گذشته تثبیت شده کریگ ارلام، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا بار دیگر دچار مشکل شده و چشم انداز کوتاه مدت آن مناسب به نظر نمی رسد.» وی افزود: «بالا رفتن سود اوراق قرضه و حالا جهش دلار سبب شده تا فشار بر بازار طلا بالا برود. اگر سود اوراق قرضه پایین نیاید، بعید است شاهد ترمیم قیمت طلا باشیم.»

منبع: تسنیم

کد خبر 429224

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =