۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
قیمت جهانی طلا در ۹۹/۱۲/۰۸

در معاملات اولیه امروز قیمت هر اونس طلا به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته یعنی ۱۷۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، روز پنجشنبه قیمت طلا شاهد ۱.۹ درصد افت بود. افزایش احتمال ترمیم اقتصادی و نگرانی ها از رشد نرخ تورم سبب شده تا سوددهی اوراق قرضه به بالاترین رقم ها از زمان شیوع ویروس کرونا برسد و همین مسئله به رشد ارزش دلار کمک کرده است. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا را افزایش می دهد. ضمن اینکه تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در حالی که افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین رقم در طی یک هفته گذشته رسیده و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات اولیه امروز به پایین ترین رقم از ۱۹ فوریه یعنی ۱۷۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. البته قیمت فلز زرد اندکی بعد تا حدودی ترمیم شد و با افزایش ۰.۱۵ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۷۷۳ دلار و ۲۱ سنت رسید، اما همچنان در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا نیم درصدی قرار دارد. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحول در ماه آوریل با ۰.۱۹ درصد افت به ۱۷۷۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

میزان خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه ژانویه شاهد کاهش بود، زیرا محدودیت های کرونایی موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا در جریان جشن های سال نوی چین شده بود.

تعداد ادعاهای بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته شاهد کاهش بوده و این نشان دهنده ترمیم آهسته بازار کار این کشور است. به گفته جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، ارائه یک بسته محرک مالی قابل توجه و واکسیناسیون عمومی می تواند منجر به قوی ترین رشد اقتصادی آمریکا طی دهه های اخیر شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 429218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =