اولویت قرارگرفتن جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر

شرکت کارگزاری بورسیران در سال ۱۳۷۲ توسط جمعی از صنعتگران بخش خصوصی، به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران (سهامی عام)، وابسته به انجمن مدیران صنایع و اساتید رشته مالی تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس،  در حال حاضر سه صندوق سرمایه‌گذاری سهامی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

بیش از ۲۶ هزار درصد بازدهی
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری «بورسیران»، در تیرماه ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با افتی ۴۲ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون نزدیک به ۳۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» سهمی ۹۷ درصدی در پرتفوی صندوق داشته که حاصل این استراتژی، کسب بازدهی نزدیک به ۱۶۴ درصدی در یک‌سال گذشته بود. همچنین در افقی بلندمدت، جادوی سود مرکب در صندوق بورسیران، با تحقق بیش از ۲۶ هزار درصد بازده از ابتدای تأسیس تاکنون، شگفتی آفریده است.

رشد خالص ارزش دارایی‌
مهرماه ۱۳۹۲ دومین صندوق این کارگزاری با نام «صندوق مشترک دماسنج»، در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته بیش از ۵۳ درصد رشد داشت و در حال حاضر از مرز ۹۰۱ میلیارد ریال نیز فراتر رفت. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۸ درصد است، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. بازدهی سالانه صندوق دماسنج نیز پس از نوسانات بسیار شدید بازار سهام همچنان بالای ۱۲۰ درصد است.

جهش ۱۷۵۵ درصدی
کارگزاری بورسیران در اسفندماه سال ۱۳۹۲ سومین صندوق خود را با نام «صندوق مشترک بانک خاورمیانه» و باز هم در گروه صندوق‌های سهامی، تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، با جهش ۱۷۵۵ درصدی در ۳۶۵ روز گذشته، اکنون در مرز ۱۴۶۰۰ میلیارد ریال نوسان دارد. این صندوق تقریبا تمام سبد خود را به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» اختصاص داده و با کسب  ۱۵۸ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر، عملکرد رضایت‌بخشی داشته است.

سجاد یزدانی، کارشناس سامانه رسام (اطلاعات مالی پارت)
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۱

کد خبر 429158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =