نوسان گیری چیست و به چه گسی نوسان گیر می گویند؟

نوسان گیری چیست؟ فرصتی کوتاه برای کسب سود از تغییرات قیمت‌ها. به این صورت که سهامی را خریداری کرده و پس از چند روز یا چند هفته با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانید. معمولاً عمر نگهداری سهام در شیوه نوسان گیری به یک سال نمی‌رسد و افراد در مدت زمان کوتاه‌تری از سهم خارج می‌شوند. همان میزان که احتمال کسب سود بالاست، احتمال زیان دیدن نیز بالاست و بنابراین باید روحیه ریسک پذیری و پذیرش شکست را در خود بالا ببرید.

نوسان گیری چیست؟ کسب سود در کم‌ترین زمان ممکن در بازار بورس. البته این کوتاه‌ترین زمان ممکن در مقایسه با سرمایه گذاری‌های بلند مدت است. خیلی از افرادی که پا در وادی معاملات بورسی می‌گذارند از همان ابتدا به دنبال فوت و فن نوسان گیری هستند. اصلاً نوسان گیری چیست؟ نوسان گیر کیست؟ چه کار اعجاب آوری می‌کند که این همه سهام دار دلشان می‌خواهد که نوسان گیر نیز باشند؟ در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که برای نوسان گیر شدن به چه نکاتی نیازمند هستید.

نوسان گیری چیست؟

نوسان گیری معنایش را همراه خود دارد. استفاده از نوسان‌های بازار. بازار بورس بازاری پر تلاطم است. هیچ گاه آن را همچون یک دریای بی موج و راکد نمی‌بینید. البته شاید گاهی، مدتی یک دست پیش برود اما خب ذات بازار بالا و پایین‌هایی است که به خود می‌بیند.

اموزش نوسان گیرری در بورس ایران

در بازار بورس هر معامله گری استراتژی مخصوص به خود را دارد و ممکن است برخی روی سهام‌های بلند مدت سرمایه گذاری کنند. سهام‌هایی که سود ده هستند اما باید در نگهداری آن‌ها صبور باشید. از طرف دیگر برخی سهام داران خیلی تمایلی به خواباندن سرمایه خود در سهام‌های بلند مدت ندارند و ترجیح می‌دهند در کوتاه مدت سهامی را خرید و فروش کرده و در این بین از سودی که به دست می‌آید بهره مند شوند. خب البته معاملات این چنینی با ریسک بیشتری هم همراه هستند.

نوسان گیرها معمولاً اهل دریافت سود نقدی سهام نیستند زیرا خیلی بعید است که یکسال سهامی را نگاه داشته تا با آن به مجمع بروند و سود DPS دریافت کنند. بنابراین سودی که به آن دلخوش می‌کنند همان سود سرمایه‌ای ست. یعنی سودی که از اختلاف قیمت خرید و فروش سهام نصیبشان می‌شود و حاصل هنر سرمایه داری خودشان است. اگر با واژه Dps آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله " EPS و DPS در بورس " را مطالعه نمایید.

نوسان گیر کیست؟

در ایران بازار بورس ما با محدودیت دامنه نوسان مواجه است و بنابراین سرمایه داران نمی‌توانند یک سهامی را همان روز خریداری و چند ساعت بعد به فروش برسانند بنابراین نوسان گیری روزانه نداریم اما سهام دار می‌تواند سهامی را امروز خریداری و سپس چند روز بعد به فروش برساند. در چنین شرایطی با رشد سهم به زودی از سهم خارج شده و چنانچه پیش بینی‌اش درست از آب در نیامد هرگاه به حد ضرر مشخص شده رسید آن را به فروش می‌رساند. همیشه نوسان گیری در بورس سودآور نیست و گاهی ممکن است ضرر کنید. نوسان گیری در بورس چیست؟

روش های نوسان گیری

آموزش نوسان گیری چیست؟ مجهز شدن به تکنیک و دانش. یک نوسان گیر موفق کسی است که از روی سیگنال‌ها و گفته‌ها و تبلیغات دیگران سهمی را خریداری نمی‌کند. بلکه با شناسایی سهام آن را به خوبی بررسی کرده و با استفاده از دانش و تجهیزات تحلیل تکنیکال مسیری که در روزها یا ماه‌های آینده پیش رو دارد را پیش بینی کرده و تصمیم می‌گیرد که آن را خریداری کند یا نه و اگر خریداری کرد در چه زمانی و روی چه قیمتی به فروش برساند. همچنین در کنار تمام این‌ها حد ضرر خود را مشخص کرده تا در صورت هر پیش بینی اشتباهی بیشتر از آنچه که فکر می‌کرد ضرر نکند.

در آموزش نوسان گیری به کسانی که به دنبال نوسان گیری هستند آموزش داده می‌شود که برای بازار همیشه وقت داشته باشند.

اگر از جمله کسانی هستید که وقت سر زدن به تریدر خود را ندارید و نمی‌توانید هر روز و هر لحظه بازار بورس را رصد کنید فکر نوسان گیر شدن را از سرتان خارج کنید. یک نوسان گیر موفق پا به پای تمام ساعت‌ها و لحظات بازار پیش می‌رود. درصورتیکه نظم و وقت کافی را ندارید استراتژی خود را روی سهام بلند مدت تنظیم کنید. برای نوسان گیر شدن باید همچون عقاب حواستان به سبدتان باشد و خبر داشته باشید که از دیروز تا به امروز چه تغییراتی در آن به وجود آمده است.

فوت و فن های مورد نیاز برای نوسان گیری چیست ؟

برای نوسان گیر شدن باید کلک‌های بازار را نیز بلد باشید. شاید کد به کد کردن‌های حقیقی و حقوقی به گوشتان خورده باشد. این کد به کد کردن‌ها در واقع گول زننده است و ممکن است خریداران یا فروشندگان را به اشتباه بیاندازد. اگر بدانید که چگونه این اتفاق می افتد و از چه الگویی پیروی می‌کند دیگر در برابر آن‌ها آسیب پذیر نخواهید بود. داشتن هوشیاری کامل در هنگام معامله بخصوص معاملاتی به قصد نوسان گیری در بورس از واجبات است. جهت آشنایی بیشتر با مبحث کد به کد می توانید به مقاله "فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی" مراجعه نمایید.

تمام افرادی که امروز به عنوان نوسان گیرهای حرفه‌ای می‌شناسیم بالاخره از یک جایی شروع کرده‌اند و به صورت مستمر و با کسب تجربه توانسته‌اند به آنچه امروز هستند تبدیل شوند. شما هم باید از یک جایی شروع کنید و بسیار روشن است که در ابتدای کار ضریب خطایتان بالا خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که با سرمایه کم شروع کنید. تمام سرمایه خود را برای نوسان گیری در نظر نگیرید. بخشی از آن کافیست. وحی منزل نیست که تعداد زیادی سهام با ارزش بالا خریداری کنید. به همان ارزش حداقلی بازار بورس هم خرید و فروش کنید کفایت می‌کند.

نوسان گیر کیست

نوسان گیرها بر پایه تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی روی سهامی سرمایه گذاری می‌کنند. برخی دیگر ممکن است به دلیل ارتباط و رانتی که با شرکت‌ها دارند و الباقی نیز با توجه به شرایطی که بر بازار حاکم است به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت دست بزنند. به هر حال نوسان گیری استفاده از تغییرات قیمت به امید کسب سود در کوتاه مدت است. استراتژی شما در بورس کاملاً به خودتان بستگی دارد و پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید می‌توانید نوسان گیری را امتحان کنید اما هدف و شیوه اصلی شما نشود و در کنار از مزایای سرمایه گذاری‌های بلند مدت نیز بهره ببرید.

سودهای کوتاه مدت قطعاً شیرین هستند اما نگذارید این شیرینی‌ها از راه بدرتان کند. زیرا به همان سرعت که می‌توانید سود به دست آورید گاهی ممکن است در مدت بسیار کوتاهی ضرر بزرگی کنید که تا مدت‌ها تلخی‌اش از کامتان دور نشود.

کد خبر 429016

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =