بازده بورس چقدر است؟ | بررسی میانگین درآمد ماهیانه از پرتفوی بورس

بازده بورس چقدر است؟ تمامی اشخاص شاغل به طوری درآمدزایی می‌کنند. بعضی از آن‌ها روزمزد هستند و بعضی با توجه به اینکه کسب و کار خودشان را دارند، با توجه به ماهیت کسب و کارشان درآمدهایی را در مقاطع گوناگون به دست می‌آورند ولی قسمت اعظم درآمدزایی افراد در زمینه حقوق ماهیانه هست چرا که اکثر اشخاص حاضر در اجتماع کارمند هستند.

آیا سرمایه‌گذاری در بورس خوب است؟

بازده واقعی بورس چقدر است؟ این موضوع به طور کامل بستگی به نظرگاه شما در باره سرمایه‌گذاری در بورس دارد. جهت اینکه بتوانید شفاف‌تر و بهتر نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنید مواردی را برای شما ارائه می‌کنیم:

الف ) آن بخش از درآمد خود را که جهت آن برنامه‌ای ندارید داخل بورس کنید. به طور کلی به آن ثروت می‌گوییم و به همین خاطر شما باید قسمتی از ثروت خودتان را وارد بازار سرمایه کنید. فرض بگیرید در حساب بانکی شما مبلغ 200 میلیون تومان موجودی وجود دارد ولی شما برای 100 میلیون آن برنامه‌ای چون خریدن ماشین در 5 ماه آینده دارا باشید. به همین خاطر شما بایستی فقط بر روی 100 میلیون آن حساب باز کنید و قسمتی از 100 میلیون باقیمانده پولتان را وارد بازار بورس و سرمایه‌گذاری کنید.

بررسی بازده واقعی بورس

ب ) همان‌طور که قبل ‌از این هم بیان شد باید بخشی از ثروت خود را وارد بازار سرمایه کنید. در باره این که چند درصد را وارد بکنید کاملاً مربوط به سطح دانش و تجربه معاملاتی و همین طور تحلیلگری شما دارد. اغلب جهت افراد تازه‌وارد توصیه می‌شود که حداکثر یک الی دو درصد از ثروت خودشان را وارد بازار کنند، مشروط بر آن که از 500 هزار تومان کمتر و از 10 میلیون تومان بیشتر نباشد.

علت این موضوع هم آن است که اغلب سرمایه را بین 3 الی 5 سهم تقسیم می‌نمایند و از طرفی اغلب در نخستین دوران معامله‌گری اشخاص زیان‌های زیادی را تجربه خواهند کرد و چنانچه سرمایه آن‌ها به‌جای 10 میلیون 100 میلیون تومان باشد ضرر حاصل شده خیلی سنگین خواهد بود و این مسئله اثر روانی تخریب‍‌گری بر روی فرد معامله‌گر خواهد داشت( 20 درصد 10 میلیون تومان برابر 2 میلیون است درحالی‌که 20 درصد 100 میلیون تومان معادل 20 میلیون تومان است).

در نقطه مقابل چنانچه بشود 20 درصد سود را کسب نمایید قضیه متفاوت می‌شود و 20 درصد یک‌میلیون تومان 200 هزار تومان و 20 درصد 10 میلیون تومان معادل 2 میلیون تومان می‌شود. ولی وسوسه نشوید چرا که بازار سرمایه تنها یک فرصت کسب بازده بیشتر به خاطر وجود ریسکی حاکم بر آن هست. در نتیجه به همان اندازه که امکان کسب بازده واقعی بورس در حد بالا به طور جذاب وجود دارد به همان میزان امکان تحقق ضرر نیز وجود دارد و به همین خاطر پیشنهاد بالا بیان شده است و هر شخصی متناسب با تمکن مالی خودش می‌تواند مبلغی را در بین این بازه انتخاب کنند.

پ ) وقتی شما تحت ‌عنوان یک کارمند مشغول به کارید یا هنگامی که وجوهی را در حساب بانکی خودتان سپرده می‌کنید، ماهیانه درآمدی برای شما حاصل می شود یا سودی را از این سرمایه گذاری به دست خواهید آورد ولی واقعیت امر این هست که در بازار کنونی سرمایه چنین رویکردی به طور قطع اشتباه است و احتمال دارد ماه‌ها صبر پیشه کنید به امید آن که سود زیاد و جذابی افزون تر از سود مرسوم بانکی کسب کنید.

آیا می‌توان درآمد میلیونی از بورس حاصل کرد؟

سود بورس چقدر است؟ این موضوع قطعاً به سرمایه و همین طور مهارت شما در بازار معاملات مالی و سرمایه گذاری دارد. فرض کنیم که شما با خریدن یک سهم 10 درصد سود کسب کنید. حالا اگر میزان سرمایه‌ی شما جهت خریدن آن سهم یک‌میلیون تومان پیش بینی شده باشد، سود شما برابر با عددی معادل 100 هزار تومان خواهد بود و این درحالی‌ است که اگر صد میلیون تومان را درگیر بازار کرده باشید، ارزش ریالی سودتان در حدود 100 میلیون ریال خواهد بود. می توان نتیجه گرفت محاسبه بازدهی بورس از نکات مهم در این زمینه می باشد تا بتوان سنجیده رفتار کرد.

حالا این سؤال برای‌تان پیش می‌آید که با خریداری هر سهمی می‌توانید سودی کسب کرد؟ و در پاسخ به این سوال باید گفت که قطعاً به این شکل نیست و در این زمان بحث مهارت و تخصص شما در حیطه معامله‌گری مطرح می‌شود تا از این روش بتوانید سهام دارای پتانسیل را شناسایی کنید و با خریداری سهم در نقطه مناسب و تکنیکی سود مناسبی را نیز از سهام مورد نظرتان شناسایی نمایید.

بررسی بازده و ریسک در بورس

با عنایت به نکات بالا باید توجه کنید که با افزایش تدریجی و به مرور سرمایه خودتان در بازارهای مالی و سرمایه گذاری هم‌زمان با افزایش دانش تحلیلگری و مهارت مورد نیاز خود می‌توانید به درآمدهای میلیونی نیز به راحتی دست پیداکنید.

یکی دیگر از مزیت‌های معاملات این هست که زمانی که یک سهم طی 10 روز متوالی مثبت کامل را در بازار بورس تجربه می‌کند، بازدهی بیش از 50 درصد را برای سهامداران محقق می‌نماید. سود بورس چقدر است؟ برای تشریح و توصیف دلیل این موضوع مثالی را برای شما در ادامه عرض می‌کنیم.

فرض بکنید که یک سهمی را با قیمت چیزی حدود 100 تومان خریداری می‌کنید و این سهام در طول چهار روز متوالی مثبت کامل را در بازار تجربه می‌کند. درنتیجه قیمت سهام در روز چهارم برابر 121 تومان می‌شود که در اصل نمایانگر بازدهی 21 درصدی در پرتفوی شما است.

انواع درآمد سرمایه‌گذاران در بازار بورس چیست؟

بازده بورس چقدر است؟ سرمایه‌گذاران در بازار بورس و اوراق بهادار ایران با توجه به نهادهای مالی بورس از دو محل توانایی کسب سود را دارند. اولین روش آن خریداری سهام در یک قیمت و فروش آن سهام در قیمتی بالاتر از قیمت خرید است که در نهایت به آن سود ناشی از فروش سهام یا به عبارت دیگر سود سرمایه‌ای می‌گویند. دومین روش برای کسب درآمد، کسب سود نقدی مصوب مجمع عمومی سهامداران است که از آن به سود تقسیمی یا به بیان دیگر DPS یاد می‌گردد.

آیا می‌توان از بورس درآمد ماهیانه کسب کرد؟

مفهوم درآمد ماهیانه از بورس و این سوال که بازده بورس چقدر است؟  به این معنی است که هرماه به شود درآمدی از بازار سرمایه کسب کرد و این موضوع با توقف همراه نشود. لازم به بیان است که چنین مبحثی در بازار سرمایه پوچ است. ولی باید توجه کنید علی‌رغم ماهیانه نبودن توان سودآوری در بازار سرمایه بورس، توانایی کسب سودهای چند صد درصدی در بازار بورس ‌بر جذابیت این فرصت طلایی جهت سرمایه‌گذاری افزوده است. به طور مثال سهم پتروشیمی زاگرس در سال 1394 با قیمت 800 تومان  پس از حدود 2.5 سال به قیمت 7600 تومان رسید که 850 درصد بازدهی در طی 2.5 سال را به همراه داشت.

درآمد از بورس

این آمار بدون لحاظ دریافت سودهای تقسیمی است که در زمان سه سال دریافت شد. نمونه دیگر آن کسب بازدهی حدود 4300 درصدی از سهم پتروشیمی خارک از زمان عرضه اولیه در بورس تا پایان سال 1396 بوده است. نمونه‌های گوناگونی در این باره وجود دارد.

میانگین درآمد بورس چقدر می باشد ؟

در این رابطه عدد دقیقی نمیتوان مطرح نمود چون به عوامل مختلفی همچون نوع سرمایه گذاری شما رو سهام های موجود، وضعیت بازار سرمایه، اخبار و حواشی این بازار سرمایه دارد.

خلاصه و جمع بندی

فضای معاملات در بازار بورس خیلی گوناگون از سایر بازارها و سپرده‌های بانکی هست و زمانی وارد آن می‌شوید نباید همواره انتظار درآمد ماهیانه از بازار بورس را داشته باشید. چرا که متناسب با وضعیت سیاسی و اقتصادی توانایی کسب درآمدهای کلان در یک ماه هست یا احتمال دارد جهت کسب بازدهی مناسب مجبور شوید تا مدت‌ها و اغلب چند سال صبر می‌کنید تا یک بازدهی مناسب بگیرید.

نکته‌ای که بایستی به آن توجه ویژه کنید این هست که شما با ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار در اصل وارد یک دنیای دارای ریسک شده‌اید که امید دارید در بازار مالی و سرمایه با قبول ریسک منطقی به بازدهی بیش از سپرده بانکی خود در طول یک سال دست پیدا بکنید.

کد خبر 428940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =