آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت 64)

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

امکان نوسان‌گیری و سرمایه‌گذاری حتی برای چند دقیقه

به گزارش صدای بورس، در بورس ایران و البته تمامی بورس‌های جهانی، سهامداران الزامی ندارند که حتما برای بازه زمانی مشخصی سهام یک شرکت را نگاه دارند. شما حتی یک ثانیه بعد از اینکه سهام یک شرکت را خریداری کردید، می‌توانید تمامی سهام‌تان یا بخشی از آن را بفروشید.

بسیاری از معامله‌گران در بورس از این ظرفیت استفاده می‌کنند و سودهای قابل توجهی به جیب می‌زنند. این افراد که اصطلاحا به آن‌ها معامله‌گران تکنیکال یا نوسان‌گیر می‌گویند، ممکن است در یک روز سهام یک یا چند شرکت را چند مرتبه بخرند و بفروشند و از محل نوسان قیمت روزانه، سود کسب کنند.

بورس ساده‌ترین راه سرمایه‌گذاری

معامله کردن در بورس به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. معامله کردن در بورس به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی امکان پذیر است. سپرده‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز راه دیگری برای سرمایه‌گذاری در بورس است. اما اگر می‌خواهید خودتان طعم شیرین سرمایه‌گذاری و معامله‌گری را بچشید با مراجعه به کارگزاری‌های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی‌گیرد، کد بورسی دریافت کنید.

بعد از آن به‌راحتی وارد این بازار شوید. استفاده از سامانه‌های معاملاتی آنلاین ساده‌ترین و البته جذاب‌ترین راه برای معامله‌گری در بورس است. شما در بورس می‌توانید سهام چندین و چند شرکت را خریداری کنید. به عبارتی سبد سرمایه‌گذاری‌تان در بورس متنوع باشد و سهام‌‎ شرکت‌های مختلفی اعم از پتروشیمی، فولاد، نفت، املاک، سرمایه‌گذاری و … را خریداری کنید.

امکان مشارکت در اداره شرکت

سهامداران به نسبت سهام خود، مالک شرکت محسوب می‌شوند، پس می‌توانند به همان اندازه در تصمیم‌گیری‌های مربوط به نحوه اداره شرکت، انتخاب مدیران و… مشارکت کنند.

البته به طور طبیعی میزان سرمایه یک سهام‌دار خرد به آن اندازه نیست که بتواند وارد سهام‌داران عمده شرکت شود. با این حال، خرید سهام شرکت به معنای مالکیت بخشی از آن شرکت است و تا زمانی که شخص آن سهام را نگه دارد، حق و حقوق یک سهامدار را خواهد داشت.

مثلا یک شخص عادی با سرمایه محدود خود نمی‌تواند شرکت بزرگی مانند شرکت پتروشیمی راه‌اندازی کند، ولی با خرید سهام یک شرکت پتروشیمی یا هر شرکت دیگری، در سودآوری آن شرکت سهیم می‌شود و البته در مجمع عمومی شرکت نیز دارای حق رأی خواهد بود.

نکته

مزایای سرمایه گذاری در بورس بسیار زیاد است که به برخی از آن‌ها در این مطلب اشاره شد. شما با سرمایه‌گذاری در بورس به اقتصاد کشورتان کمک می‌کنید و علاوه بر آن سود خوبی هم کسب می‌کنید. افراد بسیاری هستند که به سرمایه‌گذاری در بورس به عنوان شغل اول نگاه می‌کنند و این کار وابسته به زمان یا مکان خاصی نیست. شما در هر نقطه از دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

منبع: سیگنال

کد خبر 428836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =