۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
قیمت جهانی طلا در دوم اسفند ۹۹

تحلیلگران کومرزبانک در یادداشتی نوشتند، رفتار طلا شبیه یک سونامی است، به نحوی که ابتدا قیمت ها عقب نشینی می کنند، اما بعدا با شدت بیشتری افزایش می یابند.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۱۷۸۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته ای که گذشت شاهد حدود ۲.۴ درصد کاهش بود.

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت و از پایین ترین رقم های ثبت شده طی بیش از ۷ ماه اخیر فاصله گرفت، اما افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه ژانویه باقی بماند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۱۷۸۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته ای که گذشت شاهد حدود ۲.۴ درصد کاهش بود و بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به ۸ ژانویه را به ثبت رساند. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تجویل در ماه آوریل نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۷۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بارت مالک، تحلیلگر موسسه تی دی سکیوریتیز در این باره گفت: «کاهش ارزش دلار احتمالا عامل تقویت دلار بوده است.» شاخص ارزش دلار دیروز در برابر ارزهای مهم جهانی شاهد ۰.۳ درصد کاهش بود و دومین هفته کاهشی متوالی را به ثبت رساند.

مالک افزود: «(اما) مشکل بازار طلا همچنان سوددهی اوراق قرضه است و ما انتظار داریم نرخ سوددهی این اوراق روند افزایشی خود را تداوم ببخشد.»

هرچند در هنگام افزایش نرخ تورم طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما در عین حال رشد انتظارات تورمی سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه می گردد و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد.

به گفته تحلیلگران، طلا در سال جاری میلادی احتمالا همچنان از سیاست های پولی انبساطی اقتصادهای بزرگ و نرخ پایین بهره منتفع خواهد شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 428782

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =