صکوک فرابورس شاخص دار شد!

آئین رونمایی بازار تامین‌مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ومدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، آئین رونمایی بازار تامین‌مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) ظهر امروز با حضور محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در محل فرابورس ایران برگزار شد.

فرابورس در بازار تامین مالی جمعی تنظیم گر است

امیر هامونی در آیین رونمایی بازار تامین مالی جمعی به عنوان اولین سخنران با ابراز خرسندی از  حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: سازمان فرابورس در بازار تامین مالی جمعی نقش رگولاتوری دارد و تنظیم گر است. 
وی افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای PE مجوز داده شده است.

اهداف شاخص صکوک فرابورس 

هامونی بیان کرد: از جمله مهمترین  اهداف شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex)، فراهم‌کردن امکان ایجاد صندوق‌های مبتنی بر شاخص،انجام تحقیقات علمی و دانشگاهی است.

وی در ادامه ساده‌کردن تحلیل برای سرمایه‌گذاران خرد جهت تصمیم در مورد سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و دقیق‌تر کردن ارزشگذاری‌ها به کمک تعیین معیاری برای نرخ بازده بدون ریسک را از دیگر مزایای شاخص صکوک فرابورس عنوان کرد.

پلتفرم تامین مالی جمعی 

در ادامه مدیرعامل شرکت دونگی به عنوان  پلتفرم تامین مالی جمعی گفت: اولین سامانه ای هستم  که با هدف تامین سرمایه جهت اجرای طرح های توسعه ای زود بازده فعالیت می کنیم و کمک به توسعه کسب و کارهای کوچک را در نظر داریم.

به عمقی رسیده ایم که شاخص صکوک داشته باشیم 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با بازار مالی جمعی بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار توانایی این را دارد در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تامین مالی ابزار های جدید همکاری کند. بازار سرمایه به خاطر ساختار های ویژه ای که دارد می تواند شرایطی را برای مجموعه های کوچک ایجاد کند تا امکان تامین مالی را داشته باشد.

وی در ارتباط با شاخص صکوک گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا شاخص صکوک وجود دارد.  جای خوشبختی است که بازار سرمایه ایران  به عمقی رسیده است که بتوانیم برای آن شاخص تعریف کنیم.

مهمترین مشکل ورود استارتاپ ها به بورس قیمت گذاری است
سورنا ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این آیین رونمایی که در فرابورس برگزار شد، تصریح کرد : تامین مالی  استارتاپ ها از طریق فرابورس توسعه را به همراه دارد. یکی از مشکلات ورود استارتاپ ها به بورس قیمت گذاری شرکت هاست.

وی افزود: در حوزه هوش مصنوعی بزرگترین تکنولوژی را در منطقه داریم که پذیرش این ایده در بورس موفقیت بزرگی بود. در حال حاضر ۱۳ صندوق جسورانه در فرابورس وجود دارند.

اوراق صرفه جویی انرژی به زودی 

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری  افزود: سامانه سهام عدالت، اوراق صرفه جویی انرژی از جمله مهمترین برنامه های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و امیدواریم به زودی بتوانیم از اوراق صرفه جویی انرژی  رونمایی کنیم. 

 ستاری بیان کرد: حوزه سرمایه گذاری جسورانه بسیار بکر است و همچون بانک و بیمه نیست که اشباع شده باشد، این حوزه آینده فوق العاده ای  برای کسانی دارد که صندوق جسورانه ایجاد می کنند.

وی افزود: سرمایه گذاری در این حوزه توسعه استارتاپ و دانش بنیان را در بر دارد و سود قابل توجهی برای سهام آن در پی دارد.

محبوبه قرمزچشمه 

کد خبر 428444

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقش مهم بازارسرمایه در تحقق شعار ۱۴۰۰

    نقش مهم بازارسرمایه در تحقق شعار ۱۴۰۰

    مقام معظم رهبری همه ساله راهبردهای یکساله کشور را در قالب شعار سال و از طریق سخنرانی عمومی اعلام می‌نمایند و امسال نیز شعار امسال رنگ و بوی توجه به تولید و تقویت بنیه داخلی دارد. این بار ایشان در سخنرانی نوروزی ، راهکار ویژه‌ای را نیز پیشنهاد دادند که به نظر می‌رسد بازارسرمایه می‌تواند نقش مهمی در تحقق این فرمایشات داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =