لحظه به لحظه با بازار ۲۶بهمن ۹۹

شروع معاملات بازار سهام امروز با روند صعودی شاخص‌سازان همراه بود اما فشار عرضه افزایش یافت و بورس در حال عقبگرد است.

به گزارش صدای بورس،تغییر دامنه نوسان و کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها باعث روند بازار سهام تغییر کند اما از همان ابتدا کارشناسان بازار عقیده داشتند تغییر دامنه نوسان به تنهایی نمی‌تواند باعث تغییر روند بازار سهام شوند و فقط می‌تواند به صورت مقطعی بورس را مثبت کند.

این روزها جذب نقدینگی یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی بورس شده و به دلیل بی‌اعتمادی سهامداران به بازار سهام نقدینگی زیادی از بازار سهام خارج شده است و به عقیده کارشناسان بورس در حال حاضر برای متعادل شدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. در جریان معاملات روز گذشته حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بادرآد ثابت خارج شد و این نشان از روانه شدن نقدینگی به بورس بود اما روند بورس امروز با عرضه بیشتری همراه است.

بسیاری از سهامداران چند روز مثبت شدن روند بورس را فرصتی برای خروج می‌دانند به همین دلیل فشار فروش در این محدوده بیشتر شده است.

به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات اگر از بازار سهامم حمایت نشود شاخص کل روند نزولی پیدا خواهد کرد.

بعد از گذشت دقایق ابتدایی معاملات بازار سهام عرضه افزایش یافت و روند بورس منفی شد و انگار بورس فعلا نمی‌خواهد بر اساس متغییرها حرکت کند، همچنین عقبگرد بورس در حالیست که قیمت دلار در بازار سهام به حدود ۲۶ هزار تومان رسیده است و رو به رشد است.

ساعت ۱۰:۰۰

از امروز دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهام‌داران عدالت، کارت اعتباری ارایه می‌دهند.
شستا با افت حدود ۲ درصدی به قیمت ۲۳۲۵ تومان رسیده و حجم معاملات ۳۶ میلیونی را پشت سر گذاشته است.
بانکی ها با با افت قیمت همراه شدند.نماد سمایه و وگردش  پر عرضه های گروه اند.وتجارت, وبملت, وبصادر, وپارس, ونوین, وکار, سامان و وخاور با گرایشی منفی متعادل اند.
نمادهای شپنا،شبندر، فاسمین،خودرو، وخارزم، برکت، فملی، فولاد، خزامیا، وسپه، فزرین، شتران و وپویا (به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت) متوقف شدند.

ساعت ۱۰:۰۵

بازگشایی فملی با صف خرید همراه شد.
فملی با قیمت ۱۲۲۱ تومان پس از پشت سر گذاشتن حجم معامله ۱۰۰ میلیونی صف خرید بیش از ۸۲ میلیونی تشکیل داده است.

ساعت ۱۲:۳۰

اگرچه روند شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات امروز مثبت بود اما فشار فروش در این محدوده از شاخص کل افزایش پیدا کرد و کارشناسان معاملات روزهای آینده را برای مشخص شدن روند بورس بسیار مهم می‌دانند.
تغییر دامنه نوسان و کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها باعث شد روند بازار سهام تغییر کند اما از همان ابتدا کارشناسان بازار عقیده داشتند تغییر دامنه نوسان به تنهایی نمی‌تواند باعث تغییر روندبازارسهام شوند و فقط می‌تواند به صورت مقطعی بورس را مثبت کند.

ارزش معاملات امروز بازار سهام به شدت کمتر از روز گذشته بود و این نشان از کم‌عمق شدن بازار سهام است، برخی از کارشناسان بازار سهام عقیده دارند برای اینکه روند صعودی بازار سهام ادامه‌دار باشد باید حجم و ارزش معاملات بیشتر شود و بالا رفتن حجم و ارزش معاملات نیز در گرو بازگشت اعتماد و ورود پول به بازار سهام است.

بازگشایی نمادهای فملی و شبندر در مثبت شدن شاخص کل بازار سهام تاثیر زیادی داشت زیرا این نمادها به محض بازگشایی با صف خرید همراه شدند و تاثیر مثبت زیادی بر شاخص کل گذاشتند.

در جریان معاملات روز گذشته حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بادرآد ثابت خارج شد و این نشان از روانه شدن نقدینگی به بورس بود اما فشار فروش در معاملات امروز مشهود بود و امروز شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

کد خبر 428385

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =