تاثیر رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار معتقد است که رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس بی اعتمادی را به اقتصاد و بازار سرمایه تزریق می کند.

به گزارش صدای بورس، رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به تاثیرات رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه به خبرنگار صدای بورس گفت: رد شدن این لایحه نشان دهنده اختلافات میان دولت و مجلس است که در نهایت بی اعتمادی را به بازار تزریق می کند.
وی در این باره نیز افزود: نکته مهم و اساسی در این زمینه این است که در چند روز گذشته تصمیمات مهمی که برای بازار سرمایه مانند دامنه نوسان نامتقارن اتخاذ شده‌اند بار دیگر با استقبال سهامداران خرد مواجه می شود و را  اعتماد به بازار بازمیگرداند.
این کارشناس بازار درباره مصوبه دامنه نوسان نامتقارن همچنین افزود: این مصوبه برای بازار مفید خواهد بود و وقتی که دامنه نوسان کم می شود فروش‌های بدون تحلیل و برای بهم زدن جو بازار روند کاهشی را در پیش خواهند گرفت.
نصیرزاده درباره تاثیرات رد این لایحه بر اقتصاد کلان و بازارهای موازی گفت: قطعا این لایحه بر اقتصاد کلان اثر مستقیم خواهد داشت و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد اما باید توجه داشت که در دیگر بازارهای موازی نیز روند افزایشی خواهیم داشت و در بعضی از بازارها نیز تثبیت وضعیت فعلی را خواهیم داشت.
وی در این باره افزود: در این بازارها با توجه به فروش هایی که دارند تمایلی به کاهش قیمت ندارند با وجود آنکه بازار فکر می کند که قیمت ها روند نزولی را دارند اما این اتفاق میسر نخواهد شد.

راحیل فراهانی

کد خبر 428104

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =