گرانی مرغ و شکر غیرقانونی است

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است و نرخ آنها اصلاح می‌شود.

به گزارش صدای بورس، عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: اگر تا ۲ روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون شک ورود خواهیم کرد.

وی بیان‌ کرد: علاوه بر این‌که در بازار جمع آوری این کالاها رخ نمی‌دهد، از ذخایر نیز استفاده خواهیم کرد تا قیمت را پایین بیاوریم.

ستاد تنظیم بازار با رصد قیمت و کنترل بازار گوشت مرغ، بر جلوگیری از افزایش قیمت و چندنرخی شدن آن در نقاط مختلف کشور تاکید کرده است. پیش از این نیز اعلام شده بود که قیمت مصرف‌کننده به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و در راستای اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، همه فرآیندهای مرتبط با تولید و عرضه گوشت مرغ، از تامین نهاده تا تولید و عرضه به عمده‌فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده است و همه دستگاه‌های عضو کارگروه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف مکلف به همکاری هستند.

براساس مصوبه‌های پیشین، با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به دو، مقرر شده قیمت‌گذاری این کالای تولید داخل توسط انجمن ذی‌ربط و بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.

پیش از این حداکثر قیمت تحویل شکر سفید تولید داخل درب کارخانه به ازای هر کیلوگرم به شکل یکسان برای مصارف صنف، صنعت و خانوار معادل ۶ هزار و ۶۵۰ تومان و برای مصرف‌کننده در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 427056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =