مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی هفته پایانی دی ماه ۹۹

در فرابورس اوضاع خیلی بد نیست. شاخص فرابورس بازدهی منفی 2 درصدی را برای هفته قبل ثبت کرده است و به نظر می رسد فعلا روند کاهشی این شاخص ادامه داشته باشد و حدود 20 درصد اصلاح کند.

در هفته گذشته اتفاقات زیاد و تاثیر گذاری را  در ابعاد ملی و هم بین المللی شاهد بودیم. شاید مهمترین رخداد بین المللی شروع رسمی ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا باشد.
در ابتدای هفته اعتراضات مردمی به ریزش شاخص کل بورس شکل گرفت که منجر به استعفای رئیس سازمان بورس شد. شاخص روز شنبه کانال یک میلیون دویست هزار واحد را از دست داد و وارد کانال یک میلیون صد هزار واحدی شد.
شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته بازدهی منفی 3.8 درصدی را برای خود ثبت کرد و با اینکه دو روز آخر هفته مثبت بود اما هنوز در کانال یک میلیون و صد هزار واحد جا خوش کرده است .  
شاخص هم وزن که مدتی بود به شاخص کل بی توجهی می کرد چند هفته  است که شتاب خود را از دست داده . بعضی تحلیلگران اعتقاد به پایان رشد شاخص هم وزن دارند و و پیش بینی می کنند ریزش شاخص کل در بهمن ماه پایان یابد . این دو اتفاق نشان از رشد شرکت های شاخص ساز خواهد داشت. هرچند نمی توان امیدوار بود پایان ریزش به معنی شروع رشد بازار است.
در فرابورس  اوضاع خیلی بد نیست. شاخص فرابورس بازدهی منفی 2 درصدی را برای هفته قبل ثبت کرده است و به نظر می رسد فعلا روند کاهشی این شاخص ادامه داشته باشد و حدود 20 درصد اصلاح کند.
دلار هم اکنون به 22 هزار 600 تومان رسیده است. اخبار زیادی در مورد دلار مطرح می شود که پیش بینی رفتار این ارز مهم را دشوار کرده.
طلا 18 عیار در بازار داخلی پس از رسیدن به کف کانال خود در 917 هزار تومان واکنش نشان داده و اندکی رشد کرده است به طوریکه نسبت به هفته قبل تغییر قیمت نداشته است
این تغییرات در حالی است که انس طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته قبل بیش از 1 درصد رشد داشته است و در حال حاضر با قیمت 1869 دلار معامله می شود.
سکه تما طرح جدید در هفته گذشته بازدهی منفی 2 درصدی را ثبت کرده است و هرچند الان در کانال 10 میلیون تومان قرار دارد اما امیدی به باقی ماندن در آن نیست باید به زودی منتظر سقوط دوباره به کانال 9 میلیون تومان باشیم.
بیت کوین 32 هزار دلار شد. امروز بیت کوین تقریبا 9 درصد ریزش را تجربه کرد و احتمالا به زودی به زیر 20 هزار دلار برگردد. بازدهی بیت کوین در هفته ای که گذشت منفی 17 درصد بوده است

کد خبر 426963

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =