۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
ثبات در بازار کالایی

در بین فرآورده‌های نفتی پارافین واکس سنگین ۵ صدم درصدی با نسبت ۳/۵۶ بیشترین تقاضا را نسبت به عرضه داشت.

مینا ابوالحسنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس:

در هفته گذشته در بین محصولات پلیمری بیشترین افزایش قیمت پایه را در پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ با حدود ۶ درصد و بیشترین کاهش قیمت را در پلی استایرن ۱۰۰ با حدود ۸ درصد شاهد بودیم.
در بین محصولات شیمیایی بیشترین افزایش قیمت پایه برای گاز پروپان با رشد ۲۲ درصدی و بیشترین کاهش قیمت هم برای اسیداستیک با حدود ۱۴ درصد بوده است.
در رینگ پتروشیمی شاهد افزایش ارزش معاملات حدود یک میلیارد هزار ریال بودیم. ارزش عرضه محصولات حدود ۲۵۰ هزار تن با تقاضایی حدود ۲۵۲ هزار تن مواجه بود.
در بین محصولات پلیمری پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ با نسبت ۳/۴۶ بیشترین تقاضا را نسبت به عرضه در بین محصولات پلیمری داشت.
در بین فرآورده‌های نفتی پارافین واکس سنگین ۵ صدم درصدی با نسبت ۳/۵۶ بیشترین تقاضا را نسبت به عرضه داشت.
با توجه به کاهشی بودن دلار نیما و با عدم محاسبه قیمت‌های جهانی در قیمت‌های پایه، هفته آینده احتمالا شاهد کاهش قیمت‌های پایه باشیم و همینطور بتوانیم‌ افزایش در ارزش معاملات را داشته باشیم.
در رینگ صنعتی نیز به دلیل بالا رفتن قیمت‌های پایه و مخالفت معاون اول رییس جمهور با شیوه قیمت‌گذاری وزارت صمت، قیمت‌های پایه رو به بالا بود. در ارزش معاملات هفته گذشته شاهد اتفاق خاصی نبودیم و با توجه به اینکه عرضه محصولات رشد داشت اما تقاضا کاهشی بوده است.
در عرضه محصولات فولادی هم چیزی حدود ۱۷ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته شاهد بودیم و احتمالا در هفته‌های آتی هم شاهد همین روند باشیم.
کد خبر 426606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =