پیش بینی بازار سرمایه برای فردای تعطیلات/ بازار تا کجا می‌ریزد؟

شاخص کل بورس امروز بیش از ۴۰ هزار واحد ریخت و پیش بینی می‌شود برای روز دوشنبه از میزان ریزش کاسته شود.

به گزارش صدای بورس، امروز ۲۷ دی ۹۹، نشانگر شاخص کل بورس با ۴۳۰ هزار و ۵۰ واحد ریزش روی عدد یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۷۸۶ واحد ایستاد.

بی‌تاثیری انتخابات آمریکا در سرنوشت بلند مدت بورس تهران/ اغوا شدن برخی در  صحنه انتخابات - صدای بورس

پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی امروز شستا، خودرو، ثبهساز، خساپا، ولپارس، امین، وخارزم بودند و از جمله  تاثیر گذار ترین نمادهای بورسی امروز می‌توان به  فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا، تاپیکو و کچاد اشاره کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و گو با صدای بورس اظهار کرد:عامل اصلی ریزش ۴۳ هزار واحدی امروز شاخص کل، به ترسیم افت  نرخ ارز باز می گردد که تا محدوده ۱۵ هزار تومانی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:
«پالایش» پول مردم را نصف کرد/ مسئولان پاسخگو نیستد
سیمانی‌ها گرفتار عملکرد جزیره‌ای/ هزاران کارگر سیمانی در شرف بیکاری
پیش بینی قیمت طلا و سکه و ارز در هفته جاری/ صاحبان حقوق‌های ریالی بخوانند


وی در پاسخ به پرسش تاثیر دلار بر بازار سرمایه بیان کرد:  یکی از عوامل موثر در رشد فزاینده در سال ۹۹ انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز بود که عکس آن، حال حاضر را به وجود می آورد و با کاهش قیمت دلار بازار سرمایه نیز متاثر شد.

این کارشناس بازار سرمایه سه عامل زیر را به عنوان مهمترین دلایل ریزش‌های بورسی بیان کرد

  • ترسیم افت قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان
  •  تصمیمات اقتصادی و  محدود کردن حاشیه سود شرکت‌ها
  • قیمت گذاری دستوری برخی محصولات از جمله فولاد

وی افزود: تصمیماتی همچون نرخ گذاری دستوری صنعت فولاد (که این پتانسیل می تواند هر از گاهی در برخی صنایع نیز بوجود آید) بزرگترین تهدید برای بازار سرمایه است.تمام این شرایط در کنار تحلیل‌های تکنیکالی که افت شاخص کل را پیش‌بینی می‌کرد باعث شد شاهد افت بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص کل باشیم.

آقا بزرگی در ارتباط با تحولات بازار سرمایه در روز دوشنبه بیان کرد: با توجه به اینکه امروز شاهد افت سنگین در بازارسرمایه بودیم،  بازار سرمایه در روز دوشنبه ۲۹ دی ماه، بعد از تعطیلات فردا حداقل نقش کسانی که به صورت حمایتی نقدینگی را به کار می گیرند پررنگتر می‌شود.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از افت مجدد شاخص کل و قیمت‌ها انتظار بر این است که تا حدودی این میزان افت شاخص کنترل شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه عامل ریزش‌ها و ایجاد چنین وضعیتی مربوط به عدم تطابق زیرساخت‌ها با وضعیت ۵ تا ۱۰ سال گذشته است، اظهار کرد: ۵۰ میلیون کد سهامداری با دعوت دولت وارد بازار سرمایه شده اند که بیشتر آنها به طور مستقیم سرمایه گذاری می کنند و  هم اکنون توقع و انتظار بالایی از بازار دارند. پیش‌بینی می‌شود در روز معاملاتی بعد (دوشنبه) افت به میزان امروز را شاهد نباشیم.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426481

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    همتون اینکاره نیستن شما ها رو چه به بورس برین خودرو و مسکن که سواد نمیخواد و معا مله کنید اینجا کشوره بیسوادان است
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    چراباکاهش دلار قیمت سهام پایین میاید تمام شرکتها قبلا قیمت اجناسشان را ده برابر افزایش دادند وارزان هم همیکنند افزایش سرمایه هم دادند دیگرچند بار میخواهند گران کنند انها که براسب مرادشان سوارشدند بیچاره مردم که به بهانه های مختلف دارند سرمایشان راازبین میبرند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    خدا شما را گرفتار کنه اگر دولت پول مردم را در بورس خورده و مجلس و قوه قضایی کجا رفته دست همگی تو یه کاسه هست با جهنم و .... ما را میترسونید تا چند صباحی از فقرا بخوررید از کجا وارد ایران شدند چرا ول نمیکنند سیر نشده اید بسه
  • TAHA IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    هرکارشناسی دلایل رشد یا ریزش بورس ارزیا همان قیمت دلار بداند از او بی سوادتر وجودنداره درطول تاریخ ودر تمام دنیا ارز تاثیر بربورس ندارد اما بورس ایران به علت عدم امنیت اقتصاد ایران همه چیز بر بورس تاثیر داردبورس برای ریزش هر حرکت وهر اتفاقی را بهانه می آورد چون دولت وشرکتها و...می خواهند بورس بکشند پائین برای سرقت پول مردم بیچاره...
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 1
    زمانی که دلاربالا می رفت بورس درحال ریزش بود کارشناسان بامدرک قلابی می گفتند چون دلار درحال بالا رفتن بورس ریزش دارد حالا که دلار پایین می آید آقایان کارجناس مگویند چون دلار درحال ریزش است بورس درحال ریزش است آقایان محترم کارجناس آیا شماها واقعاً مدارک کارشناسی دارد مجبور نیستید که اظهار نظر کنید لااقل مطالعه کنید بعد کارشناسی کنید مجبور نیستید که به شعور نبود خودتان توهین کنید.
  • ح IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    سلام بر ملت خسته ایران ............ چه میشه گفت......... آه...... آه....
  • ایرانی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    بوی اعمال اسلامی در ایران با این بازیگران اصلی و قواعد بازی آنان به مشام نمیاد متاسفم برای مسئولین ارشد نظام
  • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    دلار صعود کرد بورس ریزش کرد،دلار ریزش کرد بورس ریزش کرد، بیت کوین صعود کرد بورس ریزش کرد،بیت کوین ریزش کرد بورس ریزش کرد، تخم مرغ صعود کرد بورس ریزش کرد،تخم مرغ ریزش کرد بورس ریزش کرد. کلا بورس ریزش کرد.🤣🤣🤣 این چرت و پرتا چیه؟ آقای مثلا کارشناس خودتم بهتر میدونی بورس چرا داره ریزش میکنه؟ و تا کجا ریزش میکنه؟ و کی میاد بالا؟ این دامی بود برای افراد عجول که بنده خداها گرون خریدند، ارزون فروختند.(یکی پول پیش خونشو داد، یکی وام گرفت، یکی پول جهیزیه دخترش داد) البته این افراد توسط رییس جمهور دعوت شدند. فقط یه پیشنهاد دارم به مالباخته ها. آب از سر که گذشت چه یک وجب چه صد وجب. شما که ضرر کردید چند ماه هم تحمل کنید(تا انتخابات ریاست جمهوری)