سیمانی‌ها گرفتار عملکرد جزیره‌ای/ هزاران کارگر سیمانی در شرف بیکاری

برق برخی صنایع از روز چهارشنبه قطع شده و این در ادامه قطعی گاز معضل بزرگی برای کارخانجاتی است که حیات هزاران نفر با چرخش چرخ‌های آن پیوند خوده است.

به گزارش صدای بورس، برق برخی از کارخانجات از روز  چهارشنبه ۲۴ دی ماه به طور نگهانی قطع شد سیمان تهران و بسیاری از صاحبان صنایع از جمله این بد اقبالان صنعت کشور بودند.  این دومین شوک سیمانی‌ها در طول دی ماه است که بر میزان عرضه سیمان در بازار تاثیر مستقیم گذاشته است.

اخبار ساختمان | تولید در کارخانه سیمان تهران به صفر رسید

این ناسانات نیرو، قیمت سیمان را در هر پاکت تا ۴۰ هزار تومان نیز افزایش داده و در صورت ادامه این روند به نظر می‌رسد با معضل قیمت بی رویه سیمان در تهران مواجه باشیم.

سید عباس حسینی؛ مدیرعامل شرکت سیمان تهران در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: برق شرکت سیمان تهران از روز  چهارشنبه ۲۴ دی  ماه قطع شد و  تنها ۲ مگاوات برق آن هم برای روشنایی به این مجمتع سیمانی در نظر گرفته شد. با این قطعی میزان تولید کارخانه سیمان تهران به صفر رسید.

قطعی برق دومین معضل اساسی سیمانی‌ها 
وی با بیان اینکه قطعی برق دومین معظل اساسی سیمانی‌ها در طول یک ماه اخیر است، گفت: از روز جمعه ۵ دی ماه، گاز این کارخانه سیمانی به طور کامل قطع شد و این شرکت در این سه روز توانست با ذخیره کلینکر خود به فعالیت خود ادامه دهد. با رایزنی هایی که با شرکت گاز، استانداری و سایر سازمان‌های مربوطه انجام شد، تنها یک سوم از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز روزانه مورد نیاز سیمان تهران به این شرکت دوباره بازگردانده شد. هرچند سخت اما با یک سوم ظرفیت تولید، سیمان تهران محصولات خود را روانه بازار می‌کرد تا اینکه چهارشنبه ۲۴ دی ماه برق این شرکت به طور کامل قطع شد.

بیشتر بخوانید:
مصائب شرکت سیمان تهران و یک هزار نیروی آن
تولید سیمان تهران صفر شد/ فرمانداری در این گرانی، کابل را گرفت
گرانی هزار برابری سیمان در کمین تهران

حسینی بیان کرد: به طور متوسط نیاز روزانه برق سیمان تهران ۶۰ مگاوات است، در پیگیری وصل مجدد جریان برق ، نهادهای ذی ربط پیشنهاد دادند که بین ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح برای شرکت سیمان برق تخصیص داده می‌شود و شرکت تولیدات خود را به این زمان تغییر بدهد.

پیشنهادی که ۲۰ میلیون تومان ضرر در پی دارد

وی در ارتباط با چرایی عدم استفبال از این پیشنهاد گفت: جریان برق برای تولید سیمان باید مستمر باشد چرا که نوسان جریان برق بر تجهیزات تولید سیمان ضرر هنگفت می‌زند به عنوان مثال قیمت هر آجر نسوز ۴۰۰ هزار تومان است نوسان جریان برق در مجموع میلیاردها تومان بر ۵ خط تولید سیمان شرکت سیمان تهران خسارت وارد می‌کند.

گاز یک سوم شد
مدیرعامل شرکت سیمان تهران تصریح کرد: در حال حاضر میزان گاز تخصیص یافته به سیمان تهران به یک سوم کاهش یافته، برق این کارخانه اگر با یک سوم نیاز تامین شود، شرکت سیمان تهران می‌تواند به حیات خود ادامه دهد وحیات یک هزار و ۴۰۰ نیروی کار را در کارخانه حفظ کند.

سخن آخر: مدیریت جزیره ای

موضوع سیمان تهران مشتی نمونه خروار است از عملکرد جزیره‌ای، تخصیص یک سوم از گاز درصورتی تبدیل به تولید محصولات و حرکت چرخ تولیدات این صنعت می‌شود که در راستای آن نیز برق به این شرکت صنعتی برسد و این نیازمند هماهنگی و همراهی و ارتباط مستمر مسئولین بخش های مختلف مدیریتی است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =