۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
قیمت جهانی نفت ۹۹/۱۰/۲۶

امروز ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۶ سنت معادل ۰.۸۲ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که نگرانی ها از قرنطینه مجدد برخی شهرهای چین به دلیل شیوع ویروس کرونا آمارهای مثبت از میزان واردات نفت این کشور را تحت شعاع خود قرار داده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۸۲ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۹۶ سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد رشد ۰.۶ درصدی بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه فوریه امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۵۴ درصد افت به ۵۳ دلار و ۲۸ سنت رسید. روز گذشته نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا بیش از یک درصد افزایش یافته بود.

در حالی که تولید کنندگان با چالش های فراوانی برای برقراری توازن میان عرضه و تقاضا مواجه اند و واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف به کندی ادامه دارد،  به دلیل تقویت شاخص ها در بازارهای بورس، تضعیف ارزش دلار و تقاضای بالای چین قیمت ها در روزهای اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است.

به گفته تحلیلگران موسسه آر بی سی، در منطقه آسیا «حاشیه سود فعالیت های پالایشگاهی همچنان پایین است و میزان ذخیره نفت روی آب بالاتر از سطح یک ماه قبل است.»

آمارهای جدید نشان می دهد میزان واردات نفت خام چین در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد ۷.۳ درصدی بوده و در ۲ فصل از ۴ فصل گذشته ارقامی بی سابقه را به ثبت رسانده است. این ارقام نشان می دهد که فعالیت پالایشگاه های چین افزایش یافته و قیمت های پایین نفت سبب ذخیره سازی انرژی در این کشور شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 426420

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت جهانی نفت ۲۶ آذر ۹۹

    قیمت جهانی نفت ۲۶ آذر ۹۹

    در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران کاهش تقاضای ناشی از محدودیت های کرونایی در اروپا هستند، قیمت نفت امروز چهارشنبه اندکی کاهش داشت.

  • قیمت جهانی نفت در بیستم دی ۹۹

    قیمت جهانی نفت در بیستم دی ۹۹

    در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۶۱ سنت معادل ۳ درصد رشد به ۵۵ دلار و ۹۹ سنت رسید.

  • قیمت جهانی نفت روز ۱۳۹۹/۱۰/۱۲

    قیمت جهانی نفت روز ۱۳۹۹/۱۰/۱۲

    قیمت نفت در بازارهای جهانی روز پنجشنبه اندکی افزایش داشت اما سال ۲۰۲۰ را با بیش از ۲۰ درصد افت به پایان رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =