۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
روزهای «زرین» در راه است

با توجه به تحولات مستمر بازار سرمایه در سال اخیر شناخت جامعه از نقش و کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزایش یافته است اما کماکان عامه مردم شناخت کاملی از این ابزار سرمایه‌گذاری ندارند.

به گزارش صدای بورس،ابراهیم ابراهیمی، عضو هیأت‌مدیره سبدگردان کوروش با بیان این مطلب گفت: برای آشنایی بیشتر جامعه با این صندوق‌ها نیاز به کار تبلیغاتی و همکاری همه ارکان حاکمیتی و عملیاتی بازار سرمایه است. ابراهیمی افزود: شرکت سبدگردان کوروش که فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرد با عملکرد حرفه‌ای و با کسب بازده متناسب با ریسک معقول طی این مدت، توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بر این اساس در راستای امکان ارائه خدمات به طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران، برنامه‌های متعددی را در جهت توسعه روش‌های ارائه خدمات خود در دستور کار دارد. عضو هیأت‌مدیره سبدگردان کوروش بیان داشت: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، فراهم‌نمودن دسترسی آنلاین و آسان سرمایه‌گذاران به این صندوق‌ها، امکان افزایش مخاطبان این ابزارها فراهم شده است.
 ابراهیمی با اشاره به اینکه ابزار سرمایه‌گذاری مذکور مناسب افرادی بوده که تخصص فنی و زمان لازم را برای بررسی و تحلیل جهت بهره بردن از پتانسیل‌های بازار سرمایه ندارند ، گفت: بر این اساس با استفاده از خدمات مدیریت حرفه‌ای این صندوق‌ها به صورت غیرمستقیم، افراد اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند.همچنین با استفاده از ظرفیت بالای تجمیع منابع صندوق‌ها امکان افزایش تنوع‌بخشی و کاهش ریسک فراهم خواهد شد.
وی گفت: صندوق‌های در سهام به دلیل داشتن پتانسیل بهره برداری از رشد بازار سرمایه در واقع همبستگی بالایی با وضعیت بازار سرمایه و شاخصه‌های کلان اقتصادی دارند. البته در این میان تنوع صنایع موجود در بازار سرمایه و روندهای درآمدی مختلف این صنایع و سوق گیری صندوق‌ها به ایجاد پرتفوی متنوع سرمایه‌گذاری، موجب شده تا این برآیند عملکرد صنایع موجود در این صندوق‌ها مشخص باشد. ابراهیمی گفت: همانگونه که از آمار و شواهد بر می‌آید این صندوق‌ها به دلیل مدیریت متمرکز و ساختارهای رسمی خود در طی سالیان اخیر همواره عملکرد بهتری از شاخص بازار و سایر سرمایه‌گذاری‌ها کسب کرده اند. ابراهیمی تصریح کرد: سبدگردان کوروش در راستای تکمیل زنجیره خدمات خود به مشتریان، پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری در سهام خود با عنوان «زرین کوروش» خواهد کرد. پذیره نویسی این صندوق که از نوع صندوق‌های قابل معامله (ETF) است، از ۲۳ تا ۲۷ دی ماه از طریق کلیه کارگزاری‌های سراسر کشور انجام شد. با توجه به برنامه‌های مدیریت دارایی، به نظر می‌آید که بازدهی مناسب و مطلوبی نصیب همراهان این صندوق شود.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۵

کد خبر 426335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =