حقوقی‌ها و حقیقی‌ها توجه شان به کدام نمادها بود؟

رشد ۱۹هزار و ۱۴۹واحدی شاخص کل(۱.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۴هزار واحدی قرار داد.

شاخص کل بورس تهران امروز با افزایش ۱۹۱۴۹ واحدی (۱.۴ درصد رشد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۷۷۷ واحدی (۱.۴ درصد رشد) در کانال ۴۶۲ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت.
تعداد معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به دیروز کاهاش داشت و با یک میلیون و ۵۹۷ هزار معامله با حجم ۹ میلیارد و  ۴۴۱ میلیون برگه سهم رسید.
ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۲هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد. در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیش از ۳۰۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی صورت گرفت. امروز در بازار شاهد رشد بیش از یک درصد ۳۶۹نماد و افت بیش از یک درصد ۱۷۶ نماد بودیم.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «مواد و محصولات دارویی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد البرز، شتوکا و فزرین لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شستا، وملل و شغدیر معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه البرز معادل ۴۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه گذاری تامین اجتماعی با برتری ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۶۰میلیارد تومان بود.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی «آریا» تصویب شد
صبح روز جاری مجمع فوق العاده شرکت پلیمر آریا ساسول برای افزایش سرمایه برگزار شد و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت به تصویب اکثریت رسید.
بحرینی؛ مدیرعامل این شرکت در خصوص عملکرد دوره نه ماهه توضیح داد: در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ آریا ساسول نسبت به دوره مشابه سال گذشته  ۱۳۳ هزار تن محصول بیشتر تولید کرده است،  به این ترتیب هم قیمت و هم تناژ طی این مدت افزایش یافته و برای ۹ ماهه، صورت های مالی بسیار درخشانی پیش بینی می شود.

ارزش پالایشی یکم
صندوق پالایش یکم امروز ۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز معاملاتی گذشته بورس ۱.۹۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 425551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =