۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
قیمت جهانی نفت ۸ دی ۹۹

امروز هشتم دی ۹۹ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۹ سنت معادل ۰.۱۹ درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بسته کمک کرونایی و متمم بودجه ۲.۳ تریلیون دلاری را به امضا رساند، قیمت نفت امروز بخش عمده ای از افت قیمت های اولیه خود را جبران کرد، اما تداوم نگرانی ها از افت تقاضای جهانی سبب شد تا قیمت ها مجددا کاهشی شود.

تایید بسته محرک مالی جدید توسط ترامپ که تحت فشار شدید افکار عمومی اتفاق افتاد با استقبال بازارها مواجه شد و سبب برقراری حقوق بیکاری میلیون ها شهروند آمریکایی و جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال گشت.

جفری هالی تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از آنکه ترامپ بسته محرک مالی جدید را تایید کرد، قیمت نفت بخش عمده ای از افت قیمت های اولیه خود را جبران کرد، اما قیمت هر دو شاخص نفتی همچنان کاهشی باقی ماند.»

هالی افزود: «در حالی که به دلیل تعطیلات سال نو حجم معاملات پایین است، قیمت نفت احتمالا در روزهای اخیر در همین سطح باقی خواهد ماند. این بدان معناست که امضای بسته محرک مالی جدید در کنار احتمال افزایش حجم این بسته موجب خواهد شد تا قیمت نفت در این هفته کاهش بیشتری را تجربه نکند.»

منبع: تسنیم

کد خبر 425018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =